تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۲۵۸۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت مطرح کرد:

ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر برای خرید سیمان در بورس کالا

‌می‌متالز - ۱۰مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: ۱۰هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده سیمان برای خرید این محصول در بورس کالا ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تولید سیمان در مردادماه امسال ۴.۵ میلیون تن بوده و از لحاظ تولید سیمان هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

وی افزود: ۱۰ گروه منطقه‌ای در حوزه سیمان تشکیل شده و جلسات مختلفی با مصرف کنندگان، تولید کنندگان و سامانه افق داشته ایم.

وی با اعلام اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده سیمان برای خرید این محصول در بورس کالا ثبت نام کرده اند، یادآوری کرد: این رقم قبلاً ۵ هزار مصرف‌کننده بوده و اگر کارگزاری‌های بورس کالا در این حوزه فعال‌تر عمل کنند این رقم نیز بالاتر خواهد رفت.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه ۶۲ واحد سیمانی در سامانه بورس کالا ثبت نام کرده اند، ادامه داد: ۵۲ واحد سیمانی نیز در حال عرضه در بورس هستند، اما ۹ واحد سیمانی هنوز در بورس کالا عرضه‌ای نداشته اند که تا هفته آینده تکلیف آن‌ها نیز مشخص خواهد شد.

امیری با اعلام اینکه عرضه سیمان در بورس کالا افزایش یافته، گفت: با توجه به اعمال سیاست‌های جدید، قیمت‌ها در بازار سیمان کاهش یافته است و تعداد تامین کنندگان در سامانه افق ۱۶۰ واحد است که واحد‌های خرده‌فروشی نیز باید به این سامانه وارد شوند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت همچنین بیان کرد: معرفی فروشگاه‌های اینترنتی جهت خرید‌های خرد سیمان باعث رقابت و کاهش قیمت خواهد شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده