تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۲۲۶۱۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید فولاد ایران به ۱۸ میلیون تن رسید/۷۲ درصد تولید فولاد خاورمیانه در دست ایران

‌می‌متالز - انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد تولید فولاد ایران در ۷ ماه نخست ۲۰۲۱ حدود ۱۰ درصد رشد داشته و به ۱۷.۸ میلیون تن رسیده، همچنین ایران در تیرماه ۷۲.۲ درصد تولید فولاد غرب آسیا را در اختیار داشته است.

به گزارش می‌متالز، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ با افزایش ۹ درصدی به ۲.۶ میلیون تن رسیده است.

همچنین بر اساس این گزارش، تولید فولاد ایران در ۷ ماه نخست سال جاری میلادی به ۱۷.۸ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش ۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید فولاد ایران و ده کشور نخست جهانتولید فولاد ایران به ۱۸ میلیون تن رسید/۷۲ درصد تولید فولاد خاورمیانه در دست ایران

ایران همچنان در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان

بر اساس این گزارش، ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹)، در میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان در جایگاه دهم قرار گرفت که از آن ماه تاکنون همین جایگاه را حفظ کرده است. 

چین با تولید ۸۶.۸ میلیون تن، هند با ۹.۸ میلیون تن و ژاپن با ۸ میلیون تن در رتبه‌های نخست تا سوم تولید فولاد در جهان قرار دارند.

البته تولید چین نسبت به جولای سال گذشته ۸.۴ درصد کاهش یافته است.

پس از این کشورها، آمریکا با تولید ۷.۵ میلیون تن، روسیه با ۶.۷ میلیون تن، کره جنوبی با ۶.۱ میلیون تن، آلمان با ۳ میلیون تن، ترکیه با ۳.۲ میلیون تن، برزیل با ۳ میلیون تن و ایران با ۲.۶ میلیون تن، جایگاه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

با شروع همه گیری ویروس کرونا در جهان از دسامبر سال ۲۰۱۹، صنایع، کارخانه‌ها و تقریبا تمامی کشور‌ها در تعطیلی فرو رفتند و خسارات اقتصادی بیشماری در جهان به بار آورد، اما پس از گذشت بیش از یک سال از این وضعیت برخی از کشور‌ها در حال بازیابی نسبی خود هستند.

ایران بیش از ۷۲ درصد فولاد غرب آسیا را تولید می‌کند

همچنین تولید فولاد در غرب آسیا با افزایش ۹.۲ درصدی به ۳.۶ میلیون تن رسیده است که با توجه به تولید ۲.۶ میلیون تنی ایران در این ماه، ۷۲.۲ درصد تولید فولاد غرب آسیا در اختیار ایران است.

بر اساس این گزارش، تولیدی فولاد آمریکا نسبت به ماه جولای سال گذشته میلادی ۳۷.۹ درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش در میان در ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد در این ماه را به خود اختصاص داده است.

پس از آن تولید فولاد ژاپن و آلمان نسبت به ماه جولای سال گذشته میلادی به ترتیب ۳۲.۵ و ۲۴.۷ درصد افزایش یافته و در جایگاه دوم و سوم افزایش تولید قرار گرفتند.

در این ماه، تمامی ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به جز چین نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش تولید داشتند. تولید فولاد چین نسبت به جولای سال گذشته ۸.۴ درصد کاهش یافته است.

برزیل با ۱۴.۵ درصد، روسیه با ۱۳.۴ درصد، هند با ۱۳.۳ درصد، کره جنوبی با ۱۰.۸ درصد، ایران با ۹ درصد و ترکیه ۲.۵ درصد و چین با منفی ۸.۴ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

از زمان شیوع کرونا در جهان، علی رغم اینکه در دوره‌ای رشد تولید سایر کشور‌ها منفی شد، رشد تولید فولاد ایران مثبت باقی ماند.

ایران در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ۱۳۹۹) با ثبت رشد ۱۱.۵ درصدی تولید، بیشترین رشد را نسبت به فوریه ۲۰۲۰ در میان ده کشور نخست تولیدکننده فولاد به خود اختصاص داد.

همچنین در ماه فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) نیز بیشترین افزایش تولید را در میان ده کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان به خود اختصاص داده بود.

افزایش ۳.۳ درصدی تولید فولاد در جهان

بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه جولای ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد افزایش یافته است و به ۱۶۱.۷ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد در کشور‌های اتحادیه اروپا در ماه جولای با افزایش ۳۰.۳ درصدی به ۱۳ میلیون تن رسیده است.

تولید فولاد جهانتولید فولاد ایران به ۱۸ میلیون تن رسید/۷۲ درصد تولید فولاد خاورمیانه در دست ایران

کشور‌های آسیا و اقیانوسیه در ماه جولای ۲۰۲۱ یعنی تیر ماه امسال ۱۱۶.۴ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۲.۵ درصد کمتر شده است.

تولید فولاد کشور‌های آمریکای شمالی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته و به ۱۰.۲ میلیون تن رسیده است.

همچنین تولید فولاد کشور‌های مستقل مشترک المنافع در این بازه زمانی با ۱۱.۲ درصد افزایش به ۹.۲ میلیون تن رسیده است.

کشور‌های آمریکای جنوبی نیز با ۱۹.۶ درصد بیشتر تولید فولاد در ماه جولای، ۳.۸ میلیون تن تولید داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده