تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۲۵۱۸۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب؛

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فولاد غرب آسیا

‌می‌متالز - محسن سلیمانی سرپرست تصفیه و توسعه کارخانه فولاد غرب آسیا بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب این کارخانه را در تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فولاد غرب آسیا عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، تأمین آب شرب و صنعتی در کشور به یک مسئله جدی تبدیل شده است، خصوصاً در زمینه صنعت که باید گفت به یک اَبر چالش در استان‌های کم آب و کویری مانند قم تبدیل شده است.

در این وضعیت استفاده بهینه از منابع آب یک اولویت مهم و جدی به شمار می‌رود که این مهم در کارخانه فولاد غرب آسیا محقق شده است، به‌طوری‌که در سال جاری با راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب بخش زیادی از آب مصرفی خود را دوباره بازیافت می‌کند و از مصرف بی‌رویه آب در این شرکت خودداری می‌شود.

محسن سلیمانی سرپرست تصفیه و توسعه کارخانه فولاد غرب آسیا در حاشیه بازدید خبرنگاران از این کارخانه اظهار داشت: این تصفیه‌خانه با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان از ابتدای امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به ظرفیت این تصفیه‌خانه بیان داشت: ظرفیت این مرکز ۵۰۰ مترمکعب است که هم اکنون ۳۰۰ مترمکعب آب تصفیه می‌کند. سلیمانی جلوگیری از هدررفت آب را مهم برشمرد و گفت: یکی از اهداف مدیران کارخانه صرفه‌جویی در مرکز آب است که این مهم در این کارخانه محقق شده به‌طوری‌که ۴۰ درصد آب مصرفی از طریق بازیافت آب محقق می‌شود.

وی افزود: مصرف ماهانه آب کارخانه ۳۰ هزار مترمکعب است که ۴۰ درصد آن از طریق تصفیه‌خانه تأمین می‌شود.

سرپرست تصفیه و توسعه کارخانه فولاد غرب آسیا تاکید کرد: علاوه بر این در این تصفیه‌خانه پساب بهداشتی هم داریم که برای مصرف کشاورزی تصفیه می‌شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

عناوین برگزیده