تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۲۶۳۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

تأیید استاندارد شمش‌های ایران در بزرگترین شرکت‌های فولادساز/ شمش‌های ایرانی بهترین در جهان هستند

‌می‌متالز - مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: فرآیند تولید شمش در کارخانه‌های بزرگ ایران توسط سازمان استاندارد تأیید شده است و فقط کیفیت برخی واحد‌های کوچک القایی از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، امیر صباغ در رابطه با استاندارد محصولات فولادی تولید شده در کشور گفت: کیفیت شمش‌های تولید شده در کشور بسته به مواد اولیه و نوع فرآوری آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. دسته‌ای از شمش‌ها که مواد اولیه آن‌ها آهن اسفنجی و یا سنگ آهن است، کیفیت بهتری دارند و به نظر من، می‌توانند جزو بهترین‌ها در جهان رده‌بندی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ کشور که صادرات دارند، محصولاتی استاندارد تولید می‌کنند و بدون داشتن استاندارد لازم نمی‌توانند محصولاتشان را به کشور‌های دیگر صادر کنند بنابراین فولادسازان بزرگ ما که رهبر صادرات فولاد کشور هستند، در این زمینه مناسب عمل می‌کنند.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه ممکن است در واحد‌های کوچک تولید شمش القایی شاهد کمبود استاندارد و کیفیت محصولات باشیم، افزود: ظرفیت کلی این واحد‌های القایی حدود ۵ میلیون تن است و از این مقدار حدود ۱۰ درصد از محصولات کیفیت لازم را نداشته باشند، اما به طور کلی، کیفیت فولاد ایران، کیفیت مطلوبی است که مشتریان از آن‌ها استقبال می‌کنند.

صباغ درباره کسب استاندارد توسط شرکت‌های تولیدکننده فولاد گفت: محصولات تمامی شرکت‌های تولیدکننده فولاد کشور استاندارد دارند و بسیاری از آن‌ها دارای آزمایشگاه‌هایی هستند که اگر شمش‌ها توسط این آزمایشگاه‌ها تأیید شوند، به منزله این است که سازمان استاندارد آن‌ها را تأیید کرده است.

وی در پایان اضافه کرد: فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان، فولاد کاوه و دیگر شرکت‌ها آزمایشگاه‌های اختصاصی زیر نظر سازمان استاندارد را دارند و مانند سایر فولادسازان جهان، خودشان در جهت استانداردسازی شمش‌ها اقدام می‌کنند چراکه سازمان استاندارد فرآیند تولید آن‌ها را تأیید کرده است و آزمایشگاه تأیید شده در این شرکت‌ها دارند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده