تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۴۵۷۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت تولیدکنندگان شمش القائی در کارگروه ستاد تسهیل

‌می‌متالز - در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور نمایندگانی از تولیدکنندگان شمش القائی با موضوع عدم تناسب قیمت مواد اولیه با محصول تولیدی در وزارت صمت برگزار شد. مواردی تأیید و مورد پذیرش اعضای کارگروه قرار گرفت و مقرر شد جهت عملیاتی کردن موضوعات و مشکلات مطرح شده در کارگروه تخصصی بررسی و راهکار منطقی و عملیاتی مصوب و ابلاغ گردد.

به گزارش می‌متالز، از جمله مواردی که در این نشست مطرح شد پیشنهاد ثبت قیمت پایه محصول آهن اسفنجی در بورس کالا به قیمت ۵۰ درصد نرخ کدال، حذف قانون تلورانس مثبت و منفی ۳ درصدی، پیگیری اصلاح قیمت فی مابین اسلب و بیلت فولادی در بورس کالا بود

همچنین در این جلسه بر عدم تناسب قیمت شمش با قیمت آهن اسفنجی و قیمت قراضه تاکید شد و پیشنهاد شد حداقل ۸۰ هزار تن آهن اسفنجی در هفته به صورت اختصاصی برای کارخانه‌های فولاد القایی عرضه داشته باشد و همچنان صادرات شمش برای واحد‌هایی که تمایل به صادرات دارند تداوم داشته باشد.

در این جلسه همچنین به عملکرد بورس کالا جهت قیمت گذاری محصولات در بورس انتقاد شد و مقرر شد تا ریز هزینه‌های تولید جهت اثبات زیان دهی تولید شمش بعد از عرضه محصولات در بورس کالا ارائه شود.

منبع: اقتصاد نگار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده