تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۲۶۵۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان صنعت و تجارت قم:

گرانفروشی سیمان و مصالح بیشترین تخلف را در قم دارد

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به موارد تخلف اصناف طی مردادماه سال جاری در قم، گفت: بیشترین تخلف در این مدت مربوط به گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه سیمان و مصالح ساختمانی بوده است.

به گزارش می‌متالز، احمد سمیعی نسب روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران، در مورد آخرین وضعیت گشت‌های نظارت و بازرسی، اظهار داشت: در مرداد ماه سال جاری ۵ هزار و ۳۲۰ مورد بازرسی انجام و ۵۲۲ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۲۹۰ میلیارد ریال تنظیم و به مراجع ذیربط ارجاع شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت قم اضافه کرد: بیشترین شکل تخلف در قم طی یک ماه گذشته مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم صدور فاکتور معتبر بوده است.

سمیعی نسب ادامه داد: همچنین در مرداد ماه سال جاری بیش از ۹۸۷ بازرسی در خصوص قاچاق مواد غذایی اعم از گوشت وارداتی، برنج، چای و روغن خام به ارزش ریالی ۱۹ میلیون ریال صورت گرفته است.

وی گفت: بیش از ۹۰ گشت مشترک نیز در این ماه انجام شده که در این گشت‌های مشترک، ۱۱۸ پرونده تخلف به ارزش۴۲ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال تنظیم شده و به مراجع مربوطه ارجاع شده است.

سمیعی نسب یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور معتبر و ... از طریق تماس با ۱۲۴ موارد تخلف را گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده