به گزارش میمتالز، شهاب جنابی در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومیهای سازمان ها، شرکتها و موسسات تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز چهارشنبه (۱۷ شهریور ماه) برگزار شد، با تاکید بر نقش و جایگاه روابط عمومی در تحقق اهداف و اجرای برنامههای تحولی گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تحقق اهداف و اجرای برنامههای تحول گرایانه، روابط عمومیها و مراکز اطلاعرسانی هستند و قطعا با کمک و همراهی این بخش است که نتیجه نهایی اقدامات و کارهای انجام شده به نحو شایسته و مورد انتظار محقق میشود.
مشاور وزیر صمت و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه با بیان اینکه رفع ابهام، ایجاد شفافیت و اطلاعرسانی در ایجاد و پذیرش تحول دارای اهمیت است، تصریح کرد: روابط عمومیها در تصمیمسازی نقش پررنگی دارند و لازم است در کنار اطلاعرسانی، گفتمانسازی و اقناع مخاطبان و جامعه هدف، به موضوع افکارسنجی و تحلیل به موقع از نتیجه اقدامات و تصمیمات و بازخورد آنها در جامعه توجه کرد.
بر اساس گفتههای جنابی، روابط عمومیها به عنوان مدیران و رهبران میانی در ایجاد تحول نقش پررنگی بر عهده دارند و با توجه به ابزارها و ظرفیتهایی که در اختیار دارند جزء متولیان ایجاد تحول هستند و در این راستا باید علاوه بر استفاده از تجربیات و تواناییهای پیشکسوتان از انرژی و ظرفیت جوانان در تحقق اهداف مورد نظر خود استفاده کنند.
جنابی در ادامه ایجاد امید، نشاط و حس تحول در داخل مجموعه و در جامعه مخاطب را از دیگر نتایج و دستاوردهای یک روابط عمومی موفق عنوان کرد و اظهار داشت: روابط عمومیها و مرکز اطلاع رسانی بخشی از یک مجموعه و نظام هستند و قطعا با تقویت حس مسئولیتپذیری و پاسخگویی میتوان سریعتر و شایستهتر به اهداف دست یافت.
مشاور وزیر صمت دربخش دیگر صحبتهای خود با یادآوری شرایط حساس کشور، به مشکلات و چالشهای جاری در جامعه اشاره کرد و استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب، استفاده از ظرفیتها و فرصتهای مغفول مانده در کشور و همچنین بهرهگیری مناسب و شایسته از منابع عظیم انسانی و طبیعی را در حل مسائل و رفع مشکلات کمککننده خواند.
در این جلسه همچنین رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی به تشریح برخی از اقدامات انجام شده در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صمت پرداخت و با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی سازمان ها، شرکتها و موسسات تابعه وزارت صمت به عنوان بازوی مشورتی در حوزه تصمیمسازی تشکیل شده است گفت: ایجاد این شورا و برگزاری جلسات متعدد هماندیشی با حضور اعضای شورا، کمک موثری در تدوین برنامههای راهبردی و ایجاد هماهنگی در روابط عمومیهای تابعه وزارت صمت داشته است.
محمد حسن ترابی با تاکید بر رویکرد برنامهمحور این مرکز از تدوین منشور همکاری روابط عمومیها خبر داد و تصریح کرد: منشور همکاری با سازمانهای تابعه و شرکتهای توسعهای نیز تدوین و ابلاغ شده و اقدامات انجام شده در این بخشها متناسب با اهداف بصورت ماهانه ارزیابی و نظارت میشود.
ترابی در بخش دیگر صحبتهای خود افزود: در کنار تشکیل شورای هماهنگی در سه سطح استانها، سازمانها و شرکتهای تابعه وزارتخانه و شرکتهای توسعهای، تشکیل کمیتههای تخصصی مرتبط با موضوعات، برنامهها و پروژههای تدوین شده نیز از اقدامات دیگر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارتخانه است و امیدواریم با استفاده از تجارب همکاران و ظرفیت بالایی که در روابط عمومیهای واحدهای تابعه وجود دارد بتوانیم گامهای مثبت و اثرگذاری را در مسیر تحقق اهداف وزارتخانه برداریم.
منبع: شاتانیوز