تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۲۷۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت سمنان خبر داد:

انجام بیش از ۱۳۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی سمنان در مرداد ماه امسال

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از ۱۳۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی درسطح این استان طی مرداد ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش می‌متالز، مهدی یحیایی با اعلام این خبرگفت: این گشت‌های مشترک در راستای هم افزایی واستفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان و در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است و هدف از برگزاری اینگونه گشت‌های پیشگیری بهنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی می‌باشد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت سمنان افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایردستگاه‌ها واتحادیه‌های صنفی ذیربط اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در سطح استان نموده است که این گشت‌های مشترک با همکاری دستگاه‌های از قبیل، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه انجام شده است.

یحیایی تصریح کرد: آرد و نان، آرایشی و بهداشتی، پوشاک، نهاده‌های دامی، خواربار و لبنیات و مواد غذایی، دخانیات از عمده گروه‌های کالایی مورد بازرسی در این گشت‌های مشترک می‌باشد و از مجموع ۱۳۱ مورد گشت مشترک بازرسی تعداد ۹۱ مورد پرونده تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالا‌های قاچاق، عرضه خارج از شبکه و ... تشکیل شده است.

وی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این پرونده‌ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده