تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۲۷۱۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش قیمت بیت کوین به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته

‌می‌متالز - بیت کوین ۳.۲ درصد از ارزش خود را در معاملات نیویورک از دست داده و تا ۴۴۷۶۰ دلار پایین آمده است.

به گزارش می‌متالز، قیمت بیت کوین به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. بزرگترین ارز مجازی دنیا از نظر ارزش بازار ۳.۲ درصد از ارزش خود را در معاملات نیویورک از دست داده و به ۴۴۷۶۰ دلار رسیده است. ارز مجازی اتر هم ۶.۵ درصد پایین آمده و ۳۲۱۰ دلار معامله می‌شود. شاخص ارز مجازی گلکسی بلومبرگ ۵.۹ درصد کاهش داشته است.

تحلیلگران یک دوره بی‌ثبات را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند و تخمین می‌زنند قیمت این ارز مجازی تا ۴۰ هزار دلار پایین بیاید.

مت مالی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت میلر تاباک می‌گوید: «متوسط قیمت ۵۰ روزه بیت کوین حمایت خوبی از کاهش قیمت آن در روز سه شنبه داشته است. ولی خبر بد این است که اگر بیت کوین طی روز‌های آینده از این حد پایین‌تر برود، باید نگران شد.»

قیمت بیت کوین در روز سه شنبه پس از اینکه روند قانونی شدن ارز‌های دیجیتال در السالوادور با مشکلات فنی مواجه شد، سقوط کرد. ارزش بیت کوین در آن روز ۱۷ درصد پایین آمد و باعث شد ۳۳۶ هزار تاجر به سرعت حساب‌های خود را نقد کنند.

به علاوه از نظر فصلی، بیت کوین در یک دوره چالش برانگیز به سر می‌برد. طی یک دهه گذشته سپتامبر تنها ماهی بوده که بیت کوین نتوانسته سوددهی مثبتی داشته باشد. اطلاعات بلومبرگ نشان می‌دهد بیت کوین در ماه سپتامبر در ۶ سال از ۱۰ سال گذشته، به طور متوسط بیش از ۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی قبول کرد. این اقدام السالوادور راه را برای پذیرش بیشتر این ارز مجازی باز کرد و حالا طرفداران و منتقدان ارز‌های مجازی منتظرند ببینند چه تعداد از مردم معاملات خود را با بیت کوین انجام می‌دهند، آن هم در شرایطی که این ارز مجازی در کنار دلار آمریکا در جریان است و آیا این اقدام نفعی برای السالوادور خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده