تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۶
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۲۷۱۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استقبال از ارز‌های دیجیتال موقتی است؟

‌می‌متالز - یک کارشناس ارز دیجیتال گفت: با توجه به اینکه بیت کوین محبوبیت بیشتری دارد می‌توان گفت احتمال اینکه ریزش و اصلاح قیمتی داشته باشد و به ۳۸ هزار دلار برسد بیشتر است. البته این روند اصلاحی کوتاه مدت بوده و در میان مدت بیت کوین سقف‌های جدیدی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، پس از ریزشی که بورس در سال گذشته داشت بسیاری از سهامداران بر آن شدند تا بخشی از سرمایه خود را در بازار جهانی‌تر و مطمئن‌تری سرمایه گذاری کنند. این استقبال مردم از بازار ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین بیشتر شده است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا این استقبال موقتی و زود گذر بوده یا ادامه دار است.

محمد اشرف، کارشناس ارز دیجیتال در همین خصوص گفت: استقبال سرمایه گذاران از بازار ارز دیجیتال ادامه دار است، چه بسا عموما افرادی که وارد بازار رمز ارز‌ها شده اند لزوما تمام سرمایه خود را وارد این بازار نکرده اند. می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد از پرتفوی شخصی خود را وارد بازار ارز دیجیتال کرده اند و به طور کامل به سمت این بازار کوچ نکرده اند.
وی افزود: نمی‌توان بازار سرمایه و بازار ارز دیجیتال را نقطه مقابل هم قرار داد و فکر کرد هر کدام زیان ده باشند سرمایه به سمت بازار دیگر سرازیر خواهد شد. نکته قابل توجه این است به علت سودآوری و جذابیتی که بازار ارز‌های دیجیتال در چند وقت اخیر داشته، هنوز سرمایه گذاران در آن حضور دارند.

اشرف با تاکید بر اینکه افراد به ندرت به طور کامل از بازار ارز‌های دیجیتال خارج می‌شوند، افزود: افرادی که سود کرده و از بازار بیرون آمده اند منتظر هستند تا مجددا قیمت‌ها کاهش پیدا کند تا دوباره ارز دیجیتال بخرند و افرادی هم گران خریده اند با کاهش قیمت از بازار خارج نمی‌شوند چرا که نمی‌خواهند متضرر شوند.
این کارشناس ارز دیجیتال در پاسخ به اینکه روند قیمتی رمز ارز‌ها به چه صورت است، گفت: با توجه به اینکه در بین ارز‌های دیجیتال بیت کوین محبوبیت بیشتری دارد می‌توان گفت بعد از گذشت یک دوره که بیت کوین روند صعودی داشته احتمال اینکه ریزش و اصلاح قیمتی داشته باشد و به ۳۸ هزار دلار برسد بیشتر است. البته این روند اصلاحی کوتاه مدت بوده و در میان مدت بیت کوین سقف‌های جدیدی را تجربه خواهد کرد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده