تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۹
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۲۲۸۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس حوزه رمز ارز مطرح کرد:

ضرورت ورود دولت به قاعده‌گذاری رمز ارز‌ها + تحلیلی از قیمت بیت کوین و اتریوم

‌می‌متالز - کارشناس حوزه رمز ارز ضمن ارائه تحلیلی از قیمت بیت کوین و اتریوم تا سه ماه آینده گفت: دولت باید به قاعده‌گذاری رمز ارز‌ها و تعیین تکلیف این حوزه ورود کند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا شامخی با اشاره به اینکه روند قاعده‌گذاری رمز ارز‌ها توسط دولت‌ها آغاز شده گفت: باید انتظار فضای سختگیرانه‌تری را از حضور دولت‌ها در آینده نزدیک در این حوزه داشت. نامعلوم بودن حجم قاعده‌گذاری در این بازار، یکی از چالش‌های مهم این اکوسیستم در سال آینده است.

وی افزود: درباره روند قیمت بازار، باید بیت‌کوین را از سایر رمزارز‌ها جدا کرد. این رمز ارز با فشردگی همراه شده و اگر تا سه ماه آینده نتواند سقف مطلوب و قابل مقایسه‌ای با سقف پیشین تشکیل دهد، شرایط بیت‌کوین برای ادامه فعالیت در بازار طی سال آینده سخت خواهد شد. از سوی دیگر، سایر رمزارز‌ها همچون اتریوم بازار بهتری در ماه‌های اخیر داشته‌اند. زیرا با به روز‌رسانی طرح‌ها در جهت کاهش هزینه تراکنش، بهبود و تنوع قابلیت اجرای قرارداد‌های هوشمند، آینده آن‌ها رو به صعود پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس حوزه رمزارز ادامه داد: توصیه می‌شود مردم با سرمایه بدون ریسک وارد این بازار شوند و از وارد کردن کل سرمایه یا فروش کالا‌های اساسی زندگی و وام گرفتن برای سرمایه‌گذاری در این حوزه اجتناب کنند. بازار رمزارز‌ها مانند هر بازار دیگری صعود و نزول دارد و از قضا یکی از پرریسک‌ترین بازار‌ها است. با توجه به رونق بازار رمزارز‌ها برخی افراد، مردم را به سرمایه‌گذاری در طرح‌های بدون پشتوانه فنی تشویق می‌کنند.

شامخی گفت: مساله صدور مجوز صرافی رمزارز‌ها مسکوت مانده و دولت باید به این موضوع ورود کند که چه شرایطی برای تایید صلاحیت برای تاسیس صرافی رمزارز مورد نیاز است. همچنین در صنعت ماینینگ و استخراج رمزارز به دلیل سخت‌گیری‌های شدید راه برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی بسته است.

به گفته وی، دولت باید از میزان این سخت‌گیری‌ها کم و از ظرفیت استخراج‌کنندگان رمزارز‌ها برای سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌ها بهره‌مند شود. مساله مهم دیگر، عدم تضعیف انجمن‌های صنفی نوپایی است که فعالان این حوزه تاسیس کرده‌اند. رمزارز‌ها و بلاک‌چین کسب و کار‌های جدیدی هستند و نمی‌توان آن‌ها را در قالب اصناف سنتی و حاضر در فضای فناوری اطلاعات مدیریت کرد. متاسفانه فعالیت‌هایی برای تضعیف این انجمن‌ها در ماه‌های اخیر صورت گرفته که این امر در بلندمدت ناامیدی را به فعالان حوزه بلاک‌چین مانند ماینر‌ها منتقل می‌کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده