تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۲۸۰۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جمع آوری ۴۶۹ دستگاه رمزارز دیجیتال غیرمجاز در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: از شروع طرح برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارز در سال گذشته تاکنون ۴۶۹ دستگاه ماینر در ۶۷ نقطه این استان کشف و جمع‌آوری شده است.

به گزارش می‌متالز، مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی اظهار کرد:این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از گزارش‌های مردمی کشف شده و مردم باید از مصرف بالای دستگاه‌های استخراج رمز ارز و اثرات منفی آن بر بار شبکه آگاه شوند.

وی با قدردانی از همکاری مردم و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در کشف رمز ارز‌های غیرمجاز و همکاری با این شرکت افزود: توان مجموع دستگاه‌های ماینر کشف شده در استان هزار و ۳۰ کیلووات معادل مصرف برق حدود هزار و ۷۰۰ خانوار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی از تشدید برخورد با فعالیت‌های این نوع دستگاه‌ها خبر داد و افزود: خاطیان با همکاری قوه قضائیه به مجازات خواهند رسید.

وی به مصرف بالای دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال اشاره کرد و گفت: توان مصرفی یک دستگاه ماینر ۲ تا سه کیلوواتی معادل توان مصرفی ۱۵ دستگاه یخچال یا پنج کولر آبی است.

دادگر افزود: دستگاه‌های تولید رمز ارز موسوم به ماینر به دلیل مصرف بالای برق باعث ایجاد اختلال در سیستم برق شهری می‌شوند.

وی گفت: برای استخراج یک عدد بیت کوین به طور متوسط به بیش از ۳۰۰ مگاوات برق نیاز است که این میزان بیشتر از برق مصرفی حدود ۳۵ هزار واحد مسکونی در شبانه‌روز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی بیان کرد: با تقویت و توسعه راه‌های کشف و ابتکار عمل در شناسایی ماینر‌های غیرمجاز میزان کشفیات در حال افزایش است.

وی گفت: مردم می‌توانند موارد مشکوک به استفاده از رمز ارز غیرمجاز را به شماره ۶-۳۲۴۰۰۵۸۵-۰۵۶ اطلاع دهند و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده