تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۸
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۲۴۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۷۰۰۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در اصفهان کشف شد

‌می‌متالز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۷ هزار و ۴۸۲ دستگاه ماینر غیر مجاز در مناطق مختلف استان اصفهان کشف شده است.

به گزارش می‌متالز، منصور شیشه‌فروش، درباره اینکه شرکت‌های توزیع برق استان اصفهان همچنان شناسایی و برخورد با استخراج‌کنندگان رمز ارز را در دستور کار دارند، اظهار داشت: در شرایط فعلی فعالیت استخراج کنندگان رمز ارز یکی از چالش صنعت برق استان است و تیم‌های تخصصی شرکت توزیع برق با همکاری بخش‌های مختلف از ۴۴۲ منطقه در استان اصفهان دستگاه‌های ماینر غیرمجاز را کشف و ضبط کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های ماینر غیرمجاز از تمام مناطق شمالی، جنوبی، غربی و شرقی در استان اصفهان کشف شده است، افزود: براساس بررسی‌ها برخی از این دستگاه‌ها در کارگاه‌های زیرزمینی غیرفعال صنعتی، کوره پزخانه‌ها و در حد بسیار اندک منازل مسکونی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند و توسط تیم‌های تخصصی فعال جمع‌آوری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون پرسشی مبنی بر اینکه ضمن مصاحبه با سایت‌های سایبری داخل استان وجود مزارع استخراج رمز ارز در اصفهان را تایید کرده‌اید، گفت: این‌گونه مزارع به هیچ وجه در داخل استان وجود ندارد که بتوانند استخراج رمز ارز هم داشته باشند و چنین خبری را تاکنون بازگو نکرده‌ام و قبول ندارم.

وی اضافه کرد: در منطقه غرب استان اصفهان شهرکی به عنوان مزارع استخراج رمز ارز جانمایی شده تا در آینده ضمن پیگیری‌های لازم استان از طریق وزارت نیرو اقدمات آن عملیاتی شود.

شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه تولید و استخراج رمز ارز‌ها در کشور حتی مراکز دارای مجوز، تا پایان شهریور ممنوع شده است، بیان کرد: بر این اساس مناطق غیرمجاز ضبط و کشف شده در داخل استان اصفهان پس از پایان شهریور ماه هم اجازه فعالیت ندارد، اما مراکز مجاز باید براساس مصوبه جدید توانیر فعالیت خود را آغاز کنند، زیرا باتوجه به شرایط کم‌برقی مصوبات دیگر برای استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار و ۴۸۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در ۴۴۲ منطقه استان اصفهان کشف شده است، ضمن هشدار جدی به مراکز غیرمجاز در استان، افزود: شرکت‌های توزیع برق استان همچنان شناسایی و برخورد با استخراج کنندگان رمز ارز را در دستور کار دارند و از مردم نیز خواستاریم استخراج کنندگان رمزارز را به این شرکت‌ها معرفی کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده