تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۰۹۶۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توسعه فعالیت کوره‌های آجرپزی و گچ در استان اصفهان ممنوع است

‌می‌متالز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هم اینک توسعه فعالیت و بارگذاری جدید در ۳۰۹ کوره آجرپزی و ۱۰۷ کوره تولیدگچ در استان اصفهان بانظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ممنوع است.

به گزارش می‌متالز، منصور شیشه‌فروش روز پنجشنبه در مورد فعالیت کوره‌های آجرپزی و مشکلات زیست محیطی ناشی از برداشت خاک و انتشار ریزگردها، اظهار کرد: مسوولیت نظارت برکوره‌های آجرپزی در حوالی شهر اصفهان به سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز اداره کل حفاظت محیط زیست واگذار شده است.

وی افزود: طرح پژوهشی " پیشگیری کاهش اثرات آلودگی هوا " از طرف دانشگاه اصفهان و صنعتی اصفهان، سال گذشته انجام شد که در بخشی از جمع‌بندی مطالعات ارائه شده راهکار‌های کاهش آلایندگی ناشی از کوره‌های فعال آجرپزی نیز مطرح شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس سهم آلودگی کوره‌های آجرپزی، شن و ماسه در آلایندگی هوا، افزایش ریزگرد‌ها مشخص و در قالب برنامه جامع سازمان محیط زیست تدوین شد و هشدار‌هایی به کوره داران از جمله تغییر محل فعالیت به خارج از در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان، تغییر سامانه‌های آلاینده در فرایند تولید و استفاده از دانش و فن‌آوری داده شده است.

شیشه‌فروش با تاکید به اینکه کوره‌های آلوده کننده هوا و محیط زیست در اصفهان شناسایی شده و برخورد لازم نیز انجام شده است، ادامه داد: فعالیت بسیاری از این صنایع کوچک آلاینده محدود، برخورد قانونی با کوره‌داران شرق اصفهان و منطقه برخوار انجام و اخطار لازم برای استانداردسازی انجام شده است.

وی بیان داشت: همچنین در جلسه‌ای که ۲۹ دی ماه سال گذشته (۱۴۰۱) با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در اصفهان برگزار شد؛ طرح ساماندهی کوره‌های آجرپزی با عاملیت سازمان صمت و نظارت سازمان محیط زیست استان تصویب شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بر این اساس، استاندارد سازی صنایع آلاینده خرد مانند کوره‌های آجر پزی متناسب با موازین زیست محیطی، ممنوعیت توسعه و بارگذاری جدید و برداشت خاک، استفاده از سوخت گاز به جای مازوت و انتقال و جابه جایی آن‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده