تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۲۸۵۳۲۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرکل بحران استانداری اصفهان:

مصرف گاز صنایع بزرگ اصفهان محدود شد

‌می‌متالز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بدنبال مشکل تامین گاز، مصرف آن برای شرکت‌های بزرگ اصفهان همانند فولاد، سیمان، نیروگاه و دیگر صنایع محدود شد.

به گزارش می‌متالز، منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه با تاکید بر تامین گاز خانه‌های مسکونی گفت: با محدودیت ایجاد شده برای صنایع استان، تلاش می‌شود که گازرسانی به بخش مسکونی استان در زمستان با مشکل مواجه نشود.

وی اظهار داشت: در این راستا شرکت گاز بمنظور بررسی وضعیت رعایت استاندارد‌های مصرف بهینه گاز از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان بازدید کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در این بازدید‌ها یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اخطاریه مصرف بالا دریافت کردند و گاز ۶۰ واحد مسکونی به دلیل پُرمصرفی و رعایت نکردن اصول مصرف بهینه قطع شد.

وی، دمای رفاه را بین ۲۱ تا ۱۸ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: ادارات استان ملزم به رعیات این درجه مصرف هستند و در کنار آن باید موتورخانه هایشان را به سیستم‌های هوشمند مجهز کنند.

شیشه‌فروش یادآور شد: اکنون ۴۲ درصد مصرف گاز استان در بخش صنعت، ۳۲ درصد نیروگاه‌ها، ۲۱ درصد خانگی و اداری، سه درصد حمل و نقل و ۲ درصد تجاری صورت می‌گیرد که در این راستا به تمام بخش‌ها اعلام شده که ضمن مصرف بهینه، صرفه جویی در مصرف انجام دهند.

استان اصفهان یک میلیون و ۹۴۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک خانگی و بقیه مشترکان صنعتی و عمومی تلقی می‌شوند.

میانگین مصرف روزانه گاز این استان ۵۷ میلیون مترمکعب است.

استان اصفهان پس از تهران، رتبه دوم کشوری را در زمینه توزیع گاز طبیعی دارد و تا کنون بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه اجرا و یک میلیون و ۱۰۰ هزار انشعاب واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

عناوین برگزیده