تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۲۴۶۴۹
سرویس خبر : انرژی

خروج برخی واحد‌های نیروگاهی اصفهان از مدار/ خاموشی‌های برق تا ۱۵ شهریور کاهش می‌یابد

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق استان اصفهان از مدار خارج شدن بعضی از واحد‌های نیروگاهی به علت مشکلات فنی خبر داد و گفت: از آنجایی که نسبت تولید به مصرف کمتر بود شاهد خاموشی‌های بدون برنامه شدیم.

به گزارش می‌متالز، «سید محمدرضا نوحی» صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به قطعی‎‌های گاه و بیگاه برق در چند روز اخیر، اظهار داشت: مصرف برق هم در کشور و هم در استان اصفهان افزایش یافته و ما شاهد خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی بوده‌ایم.

وی افزود: امروز ۳۹۳۳ مگابایت تولید و ۵۰۳۰ مگابایت مصرف داشتیم که مقدار ۱۰۹۷ مگابایت از شبکه ملی برق وارد شبکه برق استان شده است.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده را در سایت‌ها قرار دادیم، گفت: فقط با همکاری صنایع و مردم با صرفه‌جویی می‌توانیم از میزان خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی بکاهیم.

وی تصریح کرد: کاهش دما در استان تا حدی در کاهش مصرف برق تأثیر داشته، ولی متأسفانه بعضی از واحد‌های نیروگاهی به علت مشکلات فنی در مدار نبودند و تولید نسبت به مصرف کمتر بوده است.

نوحی ادامه داد: برنامه خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریور ماه در سایت‌ها قرار داده شده، ولی تا ۱۵ شهریور در صورت همکاری صنایع از میزان خاموشی‌های ناخواسته کاسته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده