تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۳۱۸
کد خبر: ۲۲۱۷۶۳
سرویس خبر : انرژی
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان:

قطعی برق خانگی در اصفهان به علت کمبود تولید و افزایش گرما است/همکاری فولاد مبارکه در کاهش اعمال محدودیت به برق خانگی

‌می‌متالز - سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: قطعی برق امروز در اصفهان خارج از برنامه زمان بندی برق بوده است و به علت کمبود تولید و افزایش گرما در هفته جاری است و اگر همکاری شرکت فولادمبارکه نبود با چالش‌های بسیاری در بخش خانگی مواجه می‌شدیم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا نوحی درباره حیره بندی مجدد بخش خانگی در اصفهان اظهار کرد: خاموشی‌های برق به علت این است که محدودیت‌های اعمال شده در بخش صنعت کفاف کمبود تولید برق را نمی‌دهد و چاره‌ای جز این است که از طریق شبکه سراسری بخش خانگی با محدودیت برق مواجه شود.

وی یکی دیگر از دلایل اعمال محدودیت برق در بخش خانگی را افزایش دما در هفته جاری دانست و توضیح داد: با توجه به افزایش دمای هوا و جلوگیری از فروپاشی شبکه، رله‌های فرکانسی وارد مدار شده و برق از شبکه سراسری برق قطع می‌شود.

نوحی گفت: اگر همکاری صنایع فولادی به ویژه شرکت فولاد مبارکه نبود قطعا با مسائل عدیده‌ای مواجه می‌شدیم این شرکت در روز ۲۵ درصد و از ۱۲ شب تا ۷ صبح هم ۵۰درصد برق دیماندی را مصرف می‌کند و با تمام محدودیت‌های برق در راستای مسوولیت‌های اجتماعی پلنت‌های اکسیژن ساز را از مدار خارج نکرده تا مبادا تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر در شرایط وخیم امروزه به خطر بیفتد.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: مقرر شده است که صنایع فولادی در سطح کشور بالغ بر ۱۱هزار مگاوات نیروگاه احداث کنند و شرکت فولاد مبارکه هم متعهد شده است که ۱۵۰۰ مگاوات برق تولید کند. از آنجایی که استان اصفهان ۲ هزار مگاوات کمبود تولید دارد این اقدام شرکت فولاد مبارکه می‌تواند در عبور از بحران کمبود تولید موثر باشد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده