تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۲۲۱۹۴۷
سرویس خبر : انرژی

اطلاعیه رسمی در خصوص بازگشت خاموشی‌ها

‌می‌متالز - شرکت توانیر با صدور اطلاعیه‌ای از بروز خاموشی‌های پراکنده به دلیل افزایش مصرف برق در کشور خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت توانیر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در هفته جاری با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه‌های برق آبی امکان جبران آن نیست.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

" پیرو انتشار اطلاعیه شماره ۱ صنعت برق در روز گذشته (۱۶ مردادماه)، به اطلاع عموم هموطنان گرامی می‌رساند، امروز به دلیل افزایش مصرف برق، شاهد خاموشی‌های پراکنده‌ای در کشور بودیم.

از این رو همانگونه که در اطلاعیه پیشین نیز عنوان شده بود، در هفته جاری با افزایش دمای هوا، مصرف برق افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت که با توجه به محدودیت نیروگاه‌های برق آبی امکان جبران آن نیست؛ لذا از همه مشترکان گرامی به ویژه دربخش‌های صنعت، کشاورزی، خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام تا از قطع برق جلوگیری گردد.

راهکار‌های ساده کاهش مصرف برق:

کاهش مصرف بار‌های سرمایشی از جمله تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه و قرار دادن کولر‌های آبی روی دور کند (از آنجا که هم اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار توسط همه مشترکان می‌تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف نماید.)

کاهش روشنایی غیر ضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی (اجرای این راهکار می‌تواند حداقل یکهزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم کند)

عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۲ تا ۱۸ (اجرای این راهکار می‌تواند فشار مضاعف بر شبکه را از بین ببرد) "

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده