تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۰
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۱۷۲۴۴
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد:

مصوبه شورای امنیت برای مصرف برق صنایع و ماینرها/ رشد فروش ۷۰ درصد محافظ

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای محدودیت‌های مصرف برق صنایع و استخراج کنندگان مجاز رمز ارز‌ها، گفت:خسارت ناشی از حوادث برق، بیمه هستند.

به گزارش می‌متالز، محمد حسن متولی زاده درباره محدودیت‌های توانیر برای برق صنایع فولادی و سیمانی، گفت: طبق مصوبه شورای امنیت، محدودیت مصرف برای صنایع با تعداد کم و مصرف زیاد انرژی اعمال می‌شود و اکثر صنایع مشمول محدودیت‌های برقی، انرژی بر مانند صنعت فولاد هستند.

وی ادامه داد: طی ۴۰ روز گذشته صنایع بزرگ، بخش کشاورزی و مشترکان بزرگ، همکاری مناسبی با صنعت برق و کمترین مشکل را داشتند، اما طی چند روز اخیر به دلیل افزایش مصرف و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه‌ها، نیاز به همکاری بیشتر صنایع بود و مصوبه شورای عالی امنیت ملی هم بر همین اساس بود.

این مقام مسوول افزود: همچنین مقرر شد مصرف برق ۳۰۰ مگاوات استخراج کنندگان مجاز رمز ارز‌ها از مدار خارج شود. چرا که طبق گزارش دانشگاه کمبریج، دو هزار مگاوات مصرف برق ایران از سوی ماینر‌های غیر مجاز است.

متولی زاده درباره خسارت به لوازم خانگی و نحوه جبران هم توضیح داد: خسارت ناشی از حوادث برق، بیمه بوده و در سایت bime.tavanir.org.irنحوه پرداخت خسارت اعلام شده است.

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل مصرف شرکت توانیر هم وعده داد: بیمه، خسارت تجهیزات برقی مشترکان ناشی از نوسان برق را پرداخت می‌کند و مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت توانیر و در بخش بیمه، مدارک د را بارگذاری کنند تا پس از بررسی شرکت‌های بیمه، مبلغ خسارت پرداخت شود.

براساس این گزارش، طبق اعلام فعالان بازار لوازم الکترونیک، فروش محافظ لوازم برقی در روز‌های اخیر ۷۰ درصد بیشتر شده، اما برخلاف تصور مردم، دستگاه‌های محافظ هم قادر به کنترل نوسانات زیاد الکتریسته نیستند!

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده