تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۲۲۷۲۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کمیسیون بورس آمریکا صرافی کوین بیس را تهدید به شکایت کرد

می متالز - مدیرعامل صرافی کوین‌بیس گفت: کمیسیون بورس آمریکا تهدید کرده اگر بخش وام‌دهی را به بازار اضافه کنند از آنها شکایت خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، برایان آرمسترانگ در توییتر اعلام گرد: کمیسیون بورس آمریکا این صرافی را تهدید کرده در صورت راه‌اندازی امکانات مربوط به وام‌دهی و کشت سود (تزریق نقدینگی به پلت‌فرم‌های دیفای) از آن‌ها شکایت می‌کند. به این صورت که افراد داوطلب، نقدینگی مورد نیاز پلت‌فرم‌های وام‌دهی یا صرافی‌های غیرمتمرکز را از طریق استخر‌های نقدینگی تامین کرده و به عنوان پاداش، بخشی از کارمزد‌های جمع‌آوری‌شده را دریافت می‌کنند.

وی مدعی شد این نهاد نظارتی توضیح نداده چگونه چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. این در حالی است که کمیسیون بورس آمریکا مدارک زیادی را از کوین بیس دریافت کرده و خواسته کارمندان این شرکت در رابطه با برخی موضوعات شهادت دهند.

این مقام مسوول ادامه داد: آن‌ها نگفتند چرا تصور می‌کنند این محصول اوراق بهادار است و به‌جای آن احضاریه‌ای برای دریافت برخی مدارک تنظیم کردند و خواستند تا کارمندان شهادت دهند و سپس گفتند اگر این محصول راه‌اندازی شود، شکایت خواهند کرد و هیچ توضیحی هم در رابطه با این موضوع ارائه نکردند.

آرمسترانگ افزود: چنین اقدامی به‌جای محافظت از سرمایه‌گذاران به آن‌ها آسیب می‌زند. چراکه به نظر می‌رسد مردم به دلیل کسب سود از ارز‌های دیجیتال بسیار خوشحال هستند. اگر این موضوع با مراجعه به دادگاه و محکوم‌شدن کمیسیون بورس خاتمه یابد، شاید صنعت ارز دیجیتال بتواند در نهایت شفافیت قانونی موردنظر را بدست آورد و این نهاد دولتی را مجبور کند تا چارچوب قانونی مشخصی برای ارز‌های دیجیتال ارائه دهد. گری گنسلر رئیس کمیسیون بورس آمریکا، تنها قانون‌گذاری است که پس از عرضه عمومی سهام کوین‌بیس در فروردین حاضر به ملاقات با وی در واشنگتن نشد.

پائول گریوال معاون حقوقی صرافی کوین‌بیس هم گفت: این شرکت اخطاریه‌ای را از طرف کمیسیون بورس دریافت کرده که در آن ماهیت اتهامات آن‌ها شرح داده شده است. ارائه دفاعیه کتبی به این نهاد دولتی کار بیهوده‌ای است. چرا که این صرافی دقیقا نمی‌داند چطور ممکن است با شکایت کمیسیون بورس روبرو شود. کمیسیون بورس بار‌ها از این صنعت خواسته تا با آن‌ها ارتباط برقرار شود و این کار انجام شد. بدون اطلاع از دلیل این موضوع، فقط می‌توان وام‌دهی را برای همیشه از بازار حذف کرد یا اینکه منتظر شکایت کمیسیون بورس بود.

وی افزود: دیگر شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال سال‌ها است محصولات وام‌دهی را در بازار عرضه کرده‌اند و محصولات وام‌دهی جدیدی هم اخیرا و در ماه گذشته راه‌اندازی شده است؛ بنابراین گزارش، کوین بیس پیش از این قصد داشت یک محصول کشت سود راه‌اندازی کند و قرار بود تا چند هفته دیگر هم به مرحله عرضه نهایی برسد. کاربران این بخش جدید می‌توانستند با روش کشت سود از طریق وام‌دهی در ارز‌های منتخب سرمایه‌گذاری کرده و سود سرمایه‌گذاری دریافت کنند. از ابتدا قرار بود پرداخت سود تنها با استفاده از یو اس دی کوین (USDC) انجام شود. کوین بیس پس از برخورد با کمیسیون بورس متوجه شد این محصول جدید به عنوان یک اوراق بهادار ثبت‌نشده در نظر گرفته می‌شود. اکنون نهاد مسوول نظارت بر اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده اگر کوین‌بیس محصول کشت سود را راه‌اندازی کند این صرافی را به دادگاه می‌کشاند.

سردرگمی کوین‌بیس به این دلیل است که تعدادی از شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال سال‌ها است خدماتی نظیر وام‌دهی و کشت سود را به کاربران ارائه می‌دهند. این شرکت تصور می‌کند قانون‌گذاران با آن‌ها رفتاری ناعادلانه داشته‌اند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده