تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۲۷۲۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

دو غول مس جهان؛ BHP و Codelco، با افزایش دستمزد در شیلی خطر توقف معدن را کاهش دادند

‌می‌متالز - اتحادیه کارگری در یکی از معادن گروه BHP و Codelco در شیلی، پیشنهاد جدید دستمزد را به عنوان آخرین نشانه کاهش تنش‌های کارگری و پایان اعتصاب در بزرگترین کشور تولیدکننده مس، قبول کرد.

به گزارش می‌متالز، این اتحادیه در یک پیام نوشتاری اعلام کرد که کارگران در Cerro Colorado، کوچکترین معدن این شرکت در شیلی مستقر در ملبورن، شنبه بعد از شرایط توافق دو تیم مذاکره کننده جهت میانجیگری، رای موافق دادند.

پیشرفت آشکار در مذاکرات، پس از رد پیشنهاد قبلی کارگران از سوی اتحادیه که به عنوان "سوء استفاده" تلقی و توصیف شد، در پی توافق توقف اعتصاب در معادن متعلق به JX Nippon Mining & Metals و تولیدکننده دولتی شیلی یعنی کودلکو Codelco رقم خورده است.

با بیش از یک چهارم تولید جهانی مس، شیلی به سمت پایان یک دوره تمدید قرارداد پیش می‌رود چراکه این صنعت تاکنون موفق شده است از توقف معادن سطح بالای خود مانند اسکوندیدا Escondida متعلق به BHP و El Teniente متعلق به کودلکو جلوگیری کند.

همچنین کارگران در فعالیت Andina متعلق به کودلکو همچنان در اعتصاب بسر می‌برند و هنوز امکان توقف در کوچکترین معدن این شرکت وجود دارد.

کارگران از قیمت و سود بالای مس به عنوان اهرمی در مذاکرات استفاده می‌کنند در حالی که شرکت‌ها که شاهد افزایش قیمت نهاده‌ها هستند، هزینه نیروی کار را محدود می‌کنند.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده