تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۲۷۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کسری بودجه آمریکا به 100 میلیارد دلار رسید/ صعود شاخص دلار موقتی خواهد بود

می متالز - به باور یک تحلیلگر اقتصادی تحلیلگر افزایش چشمگیر ارزش دلار آمریکا طی ماه های اخیر کاملا موقتی است و ما در آینده شاهد افت قدرت فاکتورهای حمایت کننده از دلار از جمله رشد اقتصادی آمریکا خواهیم بود که این موضوع در ادامه باعث افت ارزش دلار و برگشتن سرمایه گذاران به بازار طلا خواهد شد.
کسری بودجه آمریکا به 100 میلیارد دلار رسید/ صعود شاخص دلار موقتی خواهد بود

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو نیوز، "بوریس مکانیک رضایی"، تحلیلگر "متال بولتن" تاکید دارد طلا تا پایان امسال عملکرد مثبت و مستحکمی خواهد داشت. به نظر من افزایش ارزش دلار آمریکا موقتی است و به زودی با کاهش ارزش دلار و نرخ بهره واقعی در آمریکا، سرمایه گذاران به بازار طلا هجوم خواهند آورد.

 

وی افزود: شرایط سیاسی در آمریکا به زودی موجب کاهش ارزش دلار خواهد شد و این مساله سرمایه گذاران را به بازار طلا هدایت خواهد کرد....نتایج انتخابات میان دوره ای آمریکا می تواند شرایط سیاسی این کشور را پیچیده کند و این مساله به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا خواهد بود.

 

همچنین در این بین به نظر برخی از تحلیلگران روند حرکت اقتصاد آمریکا تحت تاثیر کسری بودجه این کشور هم در تعیین قیمت برای سال آینده هم موثر است. به نظر می رسد بخشی از حرکت قدرتمند شاخص دلار به غیر از سیاست های بهره ای فدرال رزرو، کاهش مالیات ها و در نتیجه افزایش مخارج دولتی و افزایش کسری بودجه بوده که بر اساس آمارهای اعلامی در صورت ادامه این روند می توان انتظار تاثیر منفی آن را بر اقتصاد آمریکا و در نتیجه شاخص ارزش دلار داشت.

 

کم شدن و یا حتی بی اثر شدن سیاست های حمایتی (کم کردن مالیات ها) به علاوه کسری بودجه می تواند در آینده از طلا حمایت کند. البته و احتمالا در 2 سال آینده شاهد این اتفاق خواهیم بود.

 

قیمت جهانی طلا در روزهای گذشته و تا قبل از دو روز انتهای هفته گذشته بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شده بود. یکی از مهمترین علل کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر، گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده بوده است.

 

وزارت خزانه داری آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که کسری بودجه دولت فدرال در ماه اکتبر که نخستین ماه از سال مالی جدید به شمار می رود به 100 میلیارد دلار رسیده است که البته منطبق بر انتظارات و پیش بینی ها بوده است.

همچنین میزان هزینه های دولت آمریکا در این مدت با 18 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 353 میلیارد دلار رسیده و میزان درآمدها نیز با 7 درصد رشد به 253 میلیارد دلار رسیده است. دولت ترامپ با اجرای قانون کاهش مالیات ها عملا قصد داشته تا نیروی محرک لازم برای رشد اقتصادی را فراهم کند ولی از سوی دیگر این اقدام موجب تشدید بحران کسری بودجه خواهد شد.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده