تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۲۹۰۵۴
سرویس خبر : انرژی

دعوت وزارت نفت از کارگران اعتصابی برای گفتگو

‌می‌متالز - کارگران اعتصاب کننده صنعت نفت می‌گویند که مسوولان وزارت نفت از آن‌ها خواسته‌اند تا مدارک تخلف پیمانکاران را به آن‌ها ارائه بدهند.

به گزارش می‌متالز، اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت ایران که از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و تا کنون توانسته برخی از حقوق کارگران این حوزه را محقق کند، ولی تنها بخشی از پالایشگاه‌ها تن به خواسته‌های این کمپین داده اند که این موضوع می‌تواند در آینده گسترده‌تر هم بشود تا امور به روال معمول باز گردد.

در تازه‌ترین خبر از این کمپین می‌رساند که مسوولان وزارت نفت از نمایندگان کارگری کمپین ۲۰۳۰ خواسته‌اند تا مدارک تخلف پیمانکاران پتروشیمی را به آن‌ها ارائه بدهند. ناگفته نماند که کمتر از یک ماه پیش نزدیک به ۲ هزار کارگر صنعت نفت که در اعتصاب حضور داشتند با امضای طوماری از مسوولان دولت جدید خواستند با برخورد قانونی با پیمانکاران به مشکلات آن‌ها رسیدگی و با متخلفان برخورد کنند.

منوچهر، یکی از کارگران حاضر در اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت در خصوص آخرین تحولات این حوزه می‌گوید: «روز گذشته از سوی «بازرسی وزارت نفت» با نمایندگان کارگران حاضر در اعتصاب تماس گرفته شد و اعلام کردند که هر مدرکی که در خصوص تخلفات پیمانکاران این حوزه دارند به خصوص در زمینه لیست‌های بیمه کارگرانی که با امضای طومار مدعی هستند این پیمانکاران در لیست‌های بیمه‌ای کارگران از جمله کارگران متخصص و فنی و استادکاران را به عنوان کارگر ساده رد می‌کنند، را به آن‌ها بدهیم.»

او در همین زمینه ادامه می‌دهد: «قرار است نمایندگان کارگران با رئیس بازرسی وزارت نفت در این رابطه گفتگویی داشته باشند و در ادامه با تخلفات بیمه‌ای پیمانکاران برخورد قاطع‌ای بشود.»

منوچهر با تاکید بر برخورد با این پیمانکاران اضافه می‌کند: «این اقدام وزارت نفت میرساند که مسوولان صدای اعتصاب ما را شنیده اند. امیدواریم هرچه زودتر به تخلفات پیمانکاران رسیدگی شود و کارگران پروژه‌ای از حقوق قانونی خود بهره‌مند شوند و از همه نکات مهم‌ترین اینکه بتوانیم به سرکار بازگردیم و پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.»

 

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

عناوین برگزیده