تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۲۲۹۳۴
سرویس خبر : انرژی
با صدور احکامی جداگانه توسط زنگنه

مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی و معاون نظارت بر منابع هیدرو کربوری منصوب شدند

می متالز - وزیر نفت در احکامی جداگانه، بهزاد محمدی را به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و محسن پاک‌نژاد را به عنوان معاون نظارت بر منابع هیدرو کربوری این وزارتخانه منصوب کرد.
مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی و معاون نظارت بر منابع هیدرو کربوری منصوب شدند

به گزارش می متالز به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر نفت امروز معاونین خود را در شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب کرد.

براین اساس بهزاد محمدی با حکم بیژن زنگنه به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و محسن پاکنژاد به عنوان معاون نظارت بر منابع هیدرو کربوری منصوب شد.

روز گذشته خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که زنگنه قرار است بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت OIEC را به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب کند.

در  حکم بیژن زنگنه به بهزاد محمدی آمده است:

«به استناد ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۳۹۱/۲/۱۹ مجلس شورای اسلامی، بنا به پیشنهاد اعضای هیئت مدیره محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با استعانت از خداوند متعال، بدینوسیله به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، در اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، با تلاش بی‌وقفه برای تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی با تجهیز منابع مالی موجود در کشور به روش‌های مختلف با استفاده از مشورت نخبگان این عرصه و بهره‌گیری از ظرفیت استثنایی در تنوع و مقدار خوراک واحدهای پتروشیمیایی در کشور موفق باشید.

افزایش صادرات و نیز تأکید بر تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت با حمایت از توسعه موزون صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی پتروشیمی، در تعامل با کارکنان صدیق و وظیفه‌شناس آن شرکت و از طریق هم‌افزایی و انسجام‌بخشی به بخش نیمه‌دولتی و خصوصی فعال در این صنعت در تحقق اهداف ترسیم شده برای بخش پتروشیمی در برنامه ششم توسعه از دیگر اهداف اولویت‌داری است که آرزوی توفیق جنابعالی در تحقق آنها را دارم.»

بهزاد محمدی متولد ۱۳۴۵ و تحصیل‌کرده مهندسی شیمی گرایش صنایع پالایش نفت از دانشگاه شیراز است. وی در ۱۵ سال گذشته در صنعت نفت در سمت‌های مدیرعاملی و مدیر دپارتمان راه‌اندازی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، مدیر راه‌اندازی فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی و مدیر R&D شرکت پتروشیمی فارابی انجام وظیفه کرده است. همچنین مدیریت پروژه و کارشناسی فرآیند در پروژه‌های مختلف از دیگر سوابق وی به شمار می‌آید.

این گزارش حاکی است همچنین در حکم زنگنه خطاب به محسن پاک‌نژاد نیز آمده است:

«با عنایت به تعهد، خدمات و تجارب جنابعالی، با استعانت از خداوند دانای توانا، به موجب این حکم به عنوان معاون وزیر در نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب می‎شوید.

امید است با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود و همکاران محترم آن معاونت برای تحقق وظایف حاکمیتی محوله گام‎های موثر بردارید.

انتظار می‎رود که در دوره تصدی جنابعالی با توجه به تجارب خود در صنعت نفت، در خصوص افزایش بازیافت از میدان‎های در دست بهره‎برداری قدم‎های جدی‎تری برداشته شود.

از خداوند قادر متعال، توفیقات جنابعالی را در انجام وظایف محوله مسئلت دارم.»

بر اساس این گزارش، پیش از پاک‎نژاد، رکن‎الدین جوادی در راس این معاونت بود که با توجه به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، جایگزین وی از سوی وزیر نفت مشخص شده است.

محسن پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. پاک‎نژاد پیش از این به عنوان معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران فعالیت می‎کرد.

عناوین برگزیده
فاکتور سیاست برای اقتصاد
موسی غنی‌نژاد و فرهاد نیلی در میزگرد گروه رسانه‌ای «دنیای‌اقتصاد» بررسی کردند؛ دولت جدید چگونه موفق خواهد شد؟

فاکتور سیاست برای اقتصاد