تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۹
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۲۲۹۳۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
حسین بهمن زاده، معاون بازرگانی فولاد سنگان:

راه اندازی سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان

راه اندازی سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان
‌می‌متالز - معاون بازرگانی شرکت فولاد سنگان از طراحی و راه اندازی ”سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان” در شرکت فولاد سنگان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بهمن زاده با بیان اینکه این سامانه بعنوان پل ارتباطی بین تامین کنندگان داخلی و شرکت فولاد سنگان است، افزود: این سامانه منجر به گسترش فرصت‌های همکاری، استفاده از توانمندی شرکت‌ها و پیمانکاران منطقه‌ای یا کشوری خواهد شد.

وی در ادامه به نقش سامانه مدیریت ارتباط با تامین کنندگان در تقویت و ارتقاء صنعت بومی سازی قطعات و تجهیزات اشاره داشت و تصریح کرد: این سامانه درگاه آنلاین جهت خود اظهاری قابلیت‌های ساخت کارگاه‌ها و سازندگان از هر نقطه از کشور می‌باشد و خوشبختانه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان اولین شرکت در گروه هلدینگ مبارکه است که این سامانه را در بستر تکنولوژی مدرن و به روز (Apex) در اختیار دارد.

معاون بازرگانی فولاد سنگان در خصوص طراحی و پیاده سازی این سامانه عنوان کرد: با هدف مدیریت زنجیره‌ی تامین کالا و خدمات و در راستای سیاست‌های گروه فولاد مبارکه به منظور حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی، دسترسی به بازار‌های جهانی، بهینه سازی زمان و هزینه‌های عملیاتی، چابک سازی و افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری زنجیره، اقدام به طراحی و پیاده سازی این سامانه شده است.

مدیر پروژه راه اندازی در خصوص این سامانه اضافه کرد: کسب وکار‌ها برای بقا و رشد خود نیاز به ارتباط موثر با ذی‌نفعان خود شامل سهام داران، مشتریان، نیروی انسانی، جامعه و تامین‌کنندگان دارند و تنظیم روابط با هر کدام از آن‌ها نیاز به سازوکار‌های خاص خود دارد و قطعا فرایند تامین هم بعنوان یکی از پیچیده‌ترین گروه فرایند‌های سازمانی با تعریف و طراحی کانال‌های مناسب ارتباطات با تامین کنندگان از طریق شفافیت در ورود به لیست تامین کنندگان و انجام معاملات می‌تواند موجبات رشد کسب و کار‌ها و صنعتی شدن منطقه‌ای را فراهم نماید.

وی افزود: با هدف بیشینه سازی سود، شرکت‌ها نیاز دارند در کم‌ترین زمان ممکن، تامین‌کننده‌ی مناسب را انتخاب، روابط استراتژیک را با تامین‌کنندگان افزایش و به شیوه‌ی موثر با آن‌ها در تعامل بوده بطوریکه همراستایی استراتژیک به وجود آید و تجربه نشان داده که شرکت‌ها و سازمان‌هایی موفق اند که روابط مستحکم و پایداری را با تامین‌کنندگان خود برقرار نمایند.

مدیریت ارتباط با تامین‌کننده یا SRM مخفف عبارت supplier relationship management و بخشی از مدیریت زنجیره تامین است که روابط هر شرکت را با تامین‌کنندگان مختلف تنظیم و مدیریت می‌کند. در واقع این سیستم کمک می‌کند تا عملکرد تامین‌کنندگان به حداکثر رسیده و فرایند‌های مابین آن‌ها با شرکت بهبود و تسهیل یابد.

گفتنی است، راه اندازی SRM (سامانه ارتباط با تامین کنندگان) از فرآیند تامین شرکت فولاد سنگان است که پس از بررسی‌های لازم توسط کارگروه‌های تخصصی و همچنین استفاده از تجارب شرکت‌های فولاد مبارکه و فولادهرمزگان، بهبود یافته و تلاش و هماهنگی‌های واحد IT شرکت فولاد سنگان و پیمانکارانشان در طراحی و پیاده سازی نرم افزار مذکور قابل تقدیر است.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده