تاریخ: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۱۹
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۲۲۹۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند کاهش تولید روزانه فولاد در چین در اواخر ماه اکتبر شدت گرفت

می متالز - فولادسازان چینی در اواخر ماه اکتبر همچنان از میزان تولید روزانه خود کاسته اند و حتی اگر در ماه نوامبر هم این روند ادامه یابد باز هم میزان عرضه بر تقاضا بالا است و قیمت ها را تحت تاثیر قرار داده است.
روند کاهش تولید روزانه فولاد در چین در اواخر ماه اکتبر شدت گرفت

به گزارش می متالز، کارخانه های کوچک و متوسط فولادساز چین که عضو انجمن آهن و فولاد این کشور هستند در فاصله ۲۱ تا ۳۱ اکتبر تولید روزانه خود را به ۹. ۱ میلیون تن کاهش داده اند.

کل تولید چین در این مدت با ۲ درصد کاهش به روزانه ۴۴. ۲ میلیون تن رسیده است . از ۱۹ اکتبر سطح هشدار آلودگی در برخی شهرهای استان هبی قطب فولادسازی چین به سطح دو رسیده است. مقامات تانگشان به فولادسازان برای کاهش ظرفیت تولید به ۵۰ درصد اخطار داده اند و در شهر هاندان هم فولادسازان موظف به توقف تولید بطور کامل و یا توقف سینتریگ بین ساعت های ۹ تا ۱۱ صبح شده اند. اگرچه تقاضای داخلی در چین قوی نیست موجودی اعضای انجمن آهن و فولاد چین با کاهش بیش از ۵ درصد به ۲۲. ۱۲ میلیون تن رسیده است.

از اواسط اکتبر تقاضا برای فولاد در چین شروع به کاهش نمود و همینک فولادسازان داخلی تحت فشار هستند تا قیمت ها را کاهش دهند. محدودیت های تولید برای زمستان در برخی از شهرها از ۱ نوامبر آغاز شده و پیش بینی می شود از حجم تولید فولاد در کل چین کاسته شود و شاید همین شرایط بهای فولاد را افزایش دهد. مازاد عرضه محصولات فولادی در شرایط کنونی هم ممکن است از سود فولادسازان بکاهد.

منبع: پلنر
عناوین برگزیده