تاریخ: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۳۰۰۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۹

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کلاهش به ۱۷۵۴ دلار و ۶۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارز‌های دیگر استفاده می‌کنند، قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم یک هفته گذشته در جلسه قبل امروز شاهد اندکی کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد کلاهش به ۱۷۵۴ دلار و ۶۴ سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد همزمان با افت ارزش دلار شاهد افزایش حدودا ۱.۸ درصدی بود.

امروز دلار بخش عمده افت ارزش دیروز خود را جبران کرد و سه ماهه پایانی سال را در نزدیکی بالاترین رقم سال آغاز کرد.

قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۷۵۵ دلار و ۹۰ سنت رسید.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو دیروز گفت، شوک‌های عرضه که موجب افزایش قیمت کالا‌ها شده در سال آینده کاهش خواهد یافت و نرخ پایین بهره برای بازگرداندن نرخ تورم به ۲ درصد و تثبیت آن ضروری خواهد بود.

سیاسگذاران بانک مرکزی ژاپن در ماه سپتامبر پیش بینی کردند که در نتیجه عواملی همچون افت رشد اقتصادی چین، کمبود نیمه هادی‌ها و تعطیلی کارخانجات در منطقه جنوب شرق آسیا ریسک‌های اقتصادی افزایش یابد و این بر پیش بینی رشد اقتصاد این کشور تاثیر خواهد گذاشت.

آمار‌های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که ادعا‌های بیکاری هفتگی در آمریکا شاهد رشد غیرمنتظره‌ای بوده و به ۳۶۲ هزار مورد رسیده است.

اکثریت سنای آمریکا روز پنجشنبه به طرح ادامه کار دولت در پایان هفته یعنی زمانی که سال مالی جدید آغاز می‌شود رای مثبت دادند.

در سایر بازار‌ها امروز قیمت فلز نقره با ۰.۶ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۶ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده