تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۲۸۵۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۱۷۴۷ دلار و یک سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، به دنبال تقویت ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار مشخص شدن تصمیم فدرال رزرو در مورد زمان احتمالی کاهش برنامه خرید اوراق قرضه هستند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۲ درصد کاهش به ۱۷۴۷ دلار و یک سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۷۴۷ دلار و ۳۰ سنت رسید.
شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی امروز به بالاترین رقم حدود ۳ هفته گذشته رسید و موجب کاهش جذابیت طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های دیگر استفاده می‌کنند.
انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست ۲۱ و ۲۲ سپتامبر خود زمینه را برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه مهیا کند، اما در عین حال هرگونه تغییر اساسی در سیاست پولی خود را منوط به رشد اشتغال در ماه سپتامبر و پس از آن خواهد کرد.
هنگام بروز وضعیت تورمی و بی ثباتی نرخ ارز، بازار طلا به عنوان یک محل سرمایه گذاری امن شناخته می‌شود. در صورت تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که می‌تواند موجب کاهش نرخ تورم و تثبیت نرخ دلار شود، جذابیت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد کاهش خواهد یافت.
احساس مصرف کننده در آمریکا در اوایل ماه سپتامبر تثبیت شده بود، اما نتایج یک تحقیق جدید حاکی است، مصرف کنندگان همچنان در مورد چشم انداز نرخ تورم چندان خوش بین نیستند.
در سایر بازار‌ها امروز قیمت نقره با ۰.۸۶ درصد کاهش به ۲۲ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت پلاتین هم امروز ۲.۴۴ درصد افت داشت و به ۹۱۹ دلار و ۷۵ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده