به گزارش میمتالز، عضو کمیته اکسپو و رئیس کمیته بینالملل کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به افتتاح اکسپو دوبی میگوید: ایران در سال قبل از کرونا حداکثر حدود ۴۰۰ هزار توریست داشت که با استفاده از فرصت دوبی قصد داریم در قدم اول این تعداد را حفظ و در گام بعدی آن را به ۴۲۰ تا ۴۵۰ هزار نفر در شهریور ۱۴۰۱ برسانیم.
محمد شیرکوند با بیان هدفگذاریهای انجامشده برای صنعت گردشگری در اکسپو دوبی، میگوید: ما در کمیته اکسپو اتاق ایران این آوردگاه و پاویون ایران در اکسپو دوبی را یک جایگاه برای بازارسازی (و نه حتی بازاریابی) ایران میبینیم. یعنی به دنبال این هستیم که بتوانیم بالاترین سطح کیفیت اطلاعات و محتوا را ارائه بدهیم. این اتفاق در حال حاضر در سالنهای صنایعدستی و میراث فرهنگی ما در اکسپو افتاده تا بتوانیم توسعه حداکثری داشته و از این آوردگاه برای معرفی به بهترین شکل استفاده کنیم.
او ادامه داد: بهعلاوه ما برای هفته گردشگری و پیوند اذهان در حال برنامهریزی هستیم که بتوانیم با کشور فرانسه که در پاویون کناردستی ایران قرار دارد بتوانیم هماهنگی و گفتوگوی مشترک داشته باشیم.
شیرکوند با اشاره به انتخاب پاویون ایران در میان ۸ طرح برتر اکسپو از سوی اکسپو جهانی تأکید میکند: به دنبال این هستیم تا حداکثر بازدیدکننده تجارت محور در صنعت گردشگری را با توجه به هماهنگیهایی که انجام میدهیم در فضای اکسپو جذب کنیم.
او ادامه میدهد: ما به دنبال این هستیم که در خود پاویون ایران، هم برای بازدید و هم برای ارائه محتوا و هم برگزاری جلسات B ۲ B برنامهریزی کنیم و مبتنی بر آن بتوانیم تعاملاتی را ایجاد کنیم که برای اولین فصل سفر (High Season) سال ۲۰۲۲ که همزمان با شهریورماه در ایران خواهد بود بتوانیم حداقل بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا در جذب توریست رشد داشته باشیم.
شیرکوند میگوید: ما سال قبل از کرونا حداکثر حدود ۴۰۰ هزار توریست داشتیم. برخی اعداد ۸ میلیون نفر را مطرح میکنند که بیشتر به اعتقاد من شوخی است. ما اگر بتوانیم در قدم اول این ۴۰۰ هزار توریست را حفظ کنیم و بعد در گام بعدی آن را به ۴۲۰ یا ۴۵۰ هزار نفر برسانیم با توجه به سه سال درگیری دنیا با کرونا و ضعف اقتصادی که در دنیا پدید آمده و اینکه کشور ما یک مقصد خاص محسوب میشود این میتواند برای ما آورده بسیار بزرگی باشد.
منبع: اخبار اتاق ایران