تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۳۰۵۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رویدادی برای رفع چالش‌های صنعت معدن با حضور دانش‌بنیان‌ها

‌می‌متالز - رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی به منظور استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها برای رفع چالش‌های این حوزه برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، رویداد ارائه نیاز‌های فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی، ۱۹ مهر ماه جاری از سوی مرکز موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود تا استفاده از الگوی نوآوری باز برقراری ارتباط میان صاحبان ایده، نخبگان، فناوران، شرکت‌های دانش بنیان و سازمان‌های صنعتی سرعت گیرد.

مدیریت آب و انرژی در بخش معدن و صنایع معدنی، فناوری‌های نوین در معدن، تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنایع معدنی، ساخت و تعمیر قطعات و ماشین آلات معدنی، روش‌های نوین اکتشافات عمیق، حفاری و اکتشاف، استخراج و فرآوری عناصر نادر و خاص محور‌های این رویداد است.

این رویداد بستری برای پاسخگویی به چالش‌های فناورانه در حوزه معدن و صنایع معدنی فراهم می‌کند تا از تخصص نخبگان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در این زمینه استفاده شود.

همچنین حمایت از کسب و کار‌های نوپا و شرکت‌های دانش بنیان و فناور فعال در این حوزه نیز از رویکرد‌های این حوزه است. به هم رسانی عرضه و تقاضای فناوری در صنایع معدنی نیز از دیگر اقداماتی است که با برگزاری این رویداد رخ می‌دهد.

برگزاری این رویداد می‌تواند برای صنایع مختلف همچون تولید کننده‌های محصولات و فرآورده‌های معدنی، تولید کننده محصولات و فرآورده‌های شیمیایی، تولیدکنندگان فرآورده‌های پلیمری و ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته کاربردی باشد.

این رویداد در ادامه سلسله رویداد‌های ارتقای تاب آوری و رقابت پذیری زنجیره‌های ارزش برگزار می‌شود.

منبع: پایگاه خبری ایراسین

عناوین برگزیده