تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۳۰۶۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پاشایی در نشست فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی؛

برخی مناطق آزاد مصوب شده هنوز بیابان هستند/ مناطق آزاد فرصتی برای دور زدن تحریم‌ها است/ از ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه اقتصاد کشور هنوز استفاده نشده است

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: ما از رئیس جمهور انتظار داریم تا هر چه سریعتر حکم دکتر محمد را با اختیارات کافی صادر کند تا بتوان از تمام ظرفیت‌های وی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

به گزارش می‌متالز، معصومه پاشائی بهرام رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست این فراکسیون با سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مجلس طرحی را برای اصلاح قوانین مناطق آزاد در دست دارد، اما بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت بدنه کارشناسی قوی دارد و باید لایحه دهد، شما نیز می‌توانید در این خصوص لایحه خود را به مجلس ارائه کنید.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس ادامه داد: لایحه دولت باید برای ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید و همچنین مناطقی باشد که با وجود داشتن استعداد لازم، اما هنوز تبدیل به منطقه آزاد نشده‌اند، تدوین شود.

پاشایی تأکید کرد: مناطق آزاد در بسیاری از کشور‌های همسایه ما یک فرصت بسیار مهم هستند و ما نیز باید در کشورمان از این فرصت برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات و ... استفاده بهینه کنیم. برخی مناطق آزاد مصوب هنوز بیابانی بیش نیستند در صورتی که این مناطق می‌تواند بهترین فرصت برای دور زدن تحریم‌ها و توسعه اقتصادی کشورمان باشد.

وی در این نشست تأکید کرد: ما از رئیس جمهور انتظار داریم تا هر چه سریعتر حکم دکتر محمد را با اختیارات کافی صادر کند تا بتوان از تمام ظرفیت‌های وی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: طرح حذف یک بند از بودجه ۱۴۰۰ در سامانه مجلس بارگزاری شده و می‌خواهیم با ریاست مجلس صحبت کنیم تا برای در دستور قرار دادن طرح، تسریه شود.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان از دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواست تا برای اصلاح روند مناطق آزاد و دستیابی به اهداف تعیین شده برای آن‌ها با کمک مجلس و این فراکسیون لایحه ساماندهی مناطق را تدوین و هر چه سریعتر به مجلس ارسال کند.

این نشست با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاونان وی و همچنین تعدادی از اعضای فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی برای بررسی اهداف و برنامه‌های سعید محمد ظهر امروز برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده