تاریخ: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۳۰۷۱۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
پناهنده صنعت‌خودرو راه به چالش کشیدن تسلا را مشخص کرد

کارلوس گون: مسیر شکست تسلا از آلمان می‌گذرد

‌می‌متالز - کارلوس گون را به‌عنوان یکی از مدیران سابق صنعت‌ خودرو می‌شناسیم که حال به‌خاطر جرائم مالی از دادگاه فراری شده و دوران پناهندگی خود را در لبنان می‌گذراند؛ حال این شخص پس از اسفبار دانستن شرایط فعلی نیسان نظر خود را درباره دوران برقی‌سازی و راه نجات خودروسازان سنتی از توفان ایجادشده توسط تسلا بیان کرده است.

به گزارش می‌متالز، کارلوس گون را به‌عنوان یکی از مدیران سابق صنعت‌ خودرو می‌شناسیم که حال به‌خاطر جرائم مالی از دادگاه فراری شده و دوران پناهندگی خود را در لبنان می‌گذراند؛ حال این شخص پس از اسفبار دانستن شرایط فعلی نیسان نظر خود را درباره دوران برقی‌سازی و راه نجات خودروسازان سنتی از توفان ایجادشده توسط تسلا بیان کرده است.
گون که از چنگ مقامات ژاپنی گریخته در مصاحبه خود با پیل لیبئو، مصاحبه‌گر شبکه CNBC به‌این نکته اشاره کرده که شرکت‌هایی همچون مرسدس‌بنز و فولکس‌واگن به‌طور مشخص می‌توانند چالش‌هایی برای تسلا ایجاد کنند. گون گفت: «به‌نظر من شرکت‌های آلمانی خواهند ماند و آلمانی‌ها نخستین کسانی هستند که پس از انتقاد شدید از خودروی برقی در سال ۲۰۰۸ و تمسخر آن، ناگهان دریافتند که نیاز به‌حرکت دارند و سریع به‌سمت برقی شدن حرکت کردند.» گون که درحال تبلیغ کتاب جدید خود تحت‌عنوان «اتحاد‌های شکسته: در ظهور و سقوط یک امپراتوری جهانی خودرو» است، گفت: «حرکت خودروسازان ژاپنی به‌سمت طراحی و تولید مدل‌های برقی با تاخیر همراه بوده و این به آن‌ها آسیب می‌رساند.» البته وی به‌ جنرال‌موتورز یا فوردموتور اشاره نکرد که هر دو میلیارد‌ها دلار در این فناوری سرمایه‌گذاری کرده‌اند. فولکس‌واگن در گسترش فروش خودرو‌های الکتریکی خود درسطح جهانی استراتژی تهاجمی را پیش گرفته است و این خودروساز آلمانی پیش‌بینی می‌کند بیش از ۷۰ درصد فروش محصولات برند فولکس‌واگن در اروپا تا سال ۲۰۳۰ از انواع برقی باشد. در ایالات‌متحده و چین انتظار می‌رود که نیمی از فروش این شرکت‌ها تا آن زمان از انواع برقی باشد و در مورد افزایش اخیر استارت‌آپ‌های تولید خودرو‌های برقی گون باور دارد که بسیاری از شرکت‌ها «تا زمانی که اقدامات خود را با هم انجام دهند» موفق نخواهند شد. وی به‌هیچ نامی اشاره نکرد؛ اما برخی از مشهورترین این شرکت‌ها شامل برند‌هایی همچون ریویان، لوسید، فیسکر و لودرزتون‌موتور است. گون درباره این خودروسازان گفت: «من نسبت به‌چرخش به‌سمت خودرو‌های برقی و فناوری خودران بسیار خوش‌بین هستم.» گون که همچنان مدعی است بی‌گناه است از ژاپن فرار کرده و معتقد است برای محاکمه عادلانه شانسی برابر با «صفر» دارد. او در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹ مخفیانه با کمک گرین برت، از اعضای سابق ارتش ایالات‌متحده و پسرش که هر دو در ژاپن درحال گذراندن دوران محکومیت خود هستند، به‌طور مخفیانه از کشور آفتاب تابان فرار کرد. مایکل تیلور و پسرش پیتر تیلور در بهار سال ۲۰۲۰ توسط مقامات آمریکایی در ماساچوست دستگیر و در ماه مارس به‌ژاپن تحویل داده شدند. هنگامی که در مورد تیلور‌ها از گون سوال پرسیده شد، او نگرانی خود را درمورد سیستم حقوقی ژاپن و میزان محکومیت بالای آن‌ها تکرار کرد.
او ادامه داد: «من احساس بدی نسبت به‌آن‌ها دارم و این شامل همه افرادی می‌شود که از این سیستم عبور می‌کنند؛ به‌ویژه اگر شما خارجی باشید.» گون در نوامبر ۲۰۱۸ در ژاپن به‌اتهام سوء‌استفاده مالی و سوء‌استفاده از منابع شرکت دستگیر شد و در مصاحبه روز جمعه خود تاکید کرد که امیدوار است روزی لبنان را ترک کند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده