تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۲۳۱۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گروه‌های دانشجویی مشمول وام ضروری اعلام شدند

‌می‌متالز - وام ضروری به دانشجویانی که در نتیجه رویداد‌های خاص اعم از حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل و ... و آتش سوزی و تصادف، فوت یکی از بستگان درجه یک، بیماری، خرید عینک طبی، پیش‌پرداخت مسکن استیجاری، هزینه پایان‌نامه تحصیلی و هزینه لوازم کمک آموزشی که با مشکل مالی مواجه شده باشند، پرداخت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، دانشجویانی که مشمول دریافت این وام هستند، حداکثر تا ۶ ماهه بعد از وقوع رویداد می‌توانند وام درخواستی خود را دریافت کنند.

دانشجویانی که در رویداد‌های مختلف دچار مشکل مالی شده باشند، تا ۶ ماه پس از درخواست می‌توانند از وام ضروری استفاده کنند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم شرایط و جزئیات دریافت وام‌های موارد خاص و ضروری دانشجویان در نیمسال جاری تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

بر این اساس، وام ضروری به دانشجویانی که در نتیجه رویداد‌های خاص اعم از حوادث طبیعی نظیر زلزله، سیل و ... و آتش سوزی و تصادف، فوت یکی از بستگان درجه یک، بیماری، خرید عینک طبی، پیش‌پرداخت مسکن استیجاری، هزینه پایان‌نامه تحصیلی و هزینه لوازم کمک آموزشی که با مشکل مالی مواجه شده باشند، پرداخت می‌کند.

همچنین دانشجویانی که مشمول دریافت این وام هستند، حداکثر تا ۶ ماهه بعد از وقوع رویداد می‌توانند وام درخواستی خود را دریافت کنند.

دانشجویانی که مشکلاتی غیر از موارد فوق متحمل شوند، می‌توانند درخواست خود را در معاونت دانشجویی دانشگاه محل تحصیل و در سیستم جامع تایید و به صندوق رفاه دانشجویان ارسال کنند.

همچنین دانشجویان چنانچه مبالغ وام ضروری‌شان کمتر از حداکثر تعیین شده در آیین‌نامه پرداخت شود، با توجه به سقف اعتبار ابلاغ شده درصد بهره‌مندان از وام نیز قابل افزایش است.

شرایط دریافت وام ضروری شبانه چیست؟

همچنین صندوق رفاه دانشجویان در خصوص شرایط دریافت وام ضروری شبانه نیز گفت: وام ضروری شبانه از سال تحصیلی ۱۳۸۵ – ۱۳۸۶ به بعد پرداخت نشده و فرم‌هایی برای دانشجویان به منظور بازپرداخت وام‌هایی که در این زمینه دریافت کرده بودند، تعیین می‌شود.

وام‌ها و تسهیلات وامی دانشجویان در نیمسال اول تحصیلی از ۲۵ مهر آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را برای دریافت وام ارسال کنند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده