تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۳۱۴۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقساط ۵ میلیون تومانی وام قانون جهش تولید مسکن برای تهرانی‌ها

‌می‌متالز - درحالی قرار است در قالب قانون جهش تولید وام ۴۵۰ میلیون تومانی برای تهرانی‌ها پرداخت شود که اقساط ماهانه این تسهیلات با سود ۱۲ درصد حدود ۵ میلیون تومان است.

به گزارش می‌متالز، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس صبح امروز با تاکید بر این‌که بانک مکلف به پرداخت تسهیلات هستند و در صورت عدم همراهی مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد، گفت: متاسفانه بانک‌ها سرکش هستند و به سادگی زیر بار انجام قوانین نمی‌روند. با توجه به همین مساله به وزیر اقتصاد پیامک زدم که برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن بانک‌ها را سرخط بیاورد.

وی با اعلام این‌که در قانون جهش تولید مسکن تسهیلات ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی پرداخت خواهد شد، درباره سود و دوره بازپرداخت این وام‌ها گفت: سود وام مذکور متغییر و از ۵ تا ۱۲ درصد است. به عبارت دیگر بسته به منطقه‌ای که وام پرداخت می‌شود سود آن نیز متفاوت است و در تهران وام ۴۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصدی پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این‌که دوره بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است، ادامه داد: واحد‌های قانون جهش تولید طی دو سال ساخته می‌شوند و پس از تحویل به متقاضیان واجد شرایط بازپرداخت تسهیلات طی یک دوره ۱۸ ساله آغاز خواهد شد.

محاسبه میزان اقساط وام ۴۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۲ درصدی حاکی از آن است که تهرانی‌ها ماهانه باید حدود ۵ میلیون تومان (۴ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۸۸۷ تومان) قسط پرداخت کند.

کل بازپرداخت این وام یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان و کل سود تسهیلات رقمی معادل ۷۳۹ میلیون تومان خواهد بود.

همچنین اگر قرار باشد وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای شهر‌های کوچک با سود ۵ درصدی پرداخت شود اقساط ماهانه آن ۲.۲ میلیون تومان، سود تسهیلات حدود ۳۲۸ میلیون تومان و کل بازپرداخت ۵۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده