تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۳۱۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فعالسازی ۱۳ واحد صنعتی در خراسان جنوبی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در زمینه رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحد‌های تولیدی راکد، از ابتدای سال جاری ۱۳ واحد صنعتی با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانی و ملی به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش می‌متالز، عباس جرجانی اظهار کرد: همچنین در ۶ ماه سال جاری ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال در خراسان جنوبی صادر شده است.

جرجانی افزود: این واحد‌ها زمینه اشتغال بیش از ۳۹۰ نفر را فراهم آورده و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: تاکنون در حوزه صنعت استان واحد‌های شاخصی در زمینه‌های مختلف تولیدی ایجاد شده که زمینه اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر را فراهم کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای شناسایی ظرفیت‌های تولید در کشور، استان خراسان جنوبی با تولید سالانه بیش از ۲ و نیم میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ، ۲۱ میلیون متر مربع کاشی و سرامیک و همچنین تولید بالغ بر ۳۱ هزار تن انواع لاستیک خودرو، رتبه‌های شاخص را در کشور به خود اختصاص داده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده