تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۳۱۵۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سیدمهدی طبیب زاده مطرح کرد

بازارسازی برای صنایع کوچک و متوسط لازمه حفظ اشتغال است

‌می‌متالز - رئیس اتاق کرمان می‌گوید: برای حفظ اشتغالی ایجاد شده با سرمایه‌گذاری‌های سنگین، باید ضمن بازارسازی برای صنایع کوچک و متوسط، نیاز آن‌ها به انرژی و مواد اولیه نیز برآورده شود.

به گزارش می‌متالز، رئیس اتاق کرمان گفت: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و بازاریابی و بازارسازی برای آن‌ها لازمه حفظ اشتغال استان است.

سیدمهدی طبیب زاده در آئین افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در کرمان، افزود: سال گذشته باوجود سرمایه‌گذاری‌های سنگین در صنایع استان ۳۳ هزار اشتغال از دست رفت و همه این آمار اشتغال منفی در بنگاه‌های کوچک و متوسط اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه شاید کمتر از ۳۰ درصد از خدمات، قطعات و تجهیزات موردنیاز صنایع بزرگ توسط صنایع کوچک استان تأمین می‌شود، ادامه داد: اتاق کرمان برای توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی با هدف تأمین قطعات و تجهیزات از استان کرمان، اقداماتی را پیگیری کرد که در این زمینه شرکت‌های بزرگی مانند شرکت ملی مس ایران و هلدینگ میدکو قدم‌های جدی برداشتند.

طبیب زاده، با تأکید بر اینکه اقتصاد استان بسیار به منابع مالی حاصل از معادن وابسته است، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده حداکثر تا ۲۰ سال آینده معادن تجدیدناپذیر استان پایان می‌یابد و به همین دلیل باید اقتصاد استان مبتنی بر دانش و تکنولوژی پیش رود تا بتوان منابع مالی استان را تأمین کرد.

رئیس اتاق کرمان تأمین زیرساخت‌های استان را برای آینده‌ای موفق بسیار مهم دانست و گفت: در سال‌های آینده صنایع استان در زمینه تأمین گاز با مشکلات جدی روبرو می‌شوند، خواسته فعالان اقتصادی پیگیری اجرای خط لوله ۱۱ گاز کشور (مربوط به استان کرمان) است.

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان، گفت: این‌گونه نمایشگاه‌ها ارتباطات خوبی بین کارگزاران اقتصادی و بازار دنیا ایجاد می‌کند، اما متأسفانه حدود دو سال گذشته شرایط کرونا مانع برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شد که سال‌ها آثار آن باقی خواهد ماند.

حسین مهرابی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های کوچک و متوسط می‌توانند رشد اشتغال و توسعه خدمات را انجام دهند به‌شرط آنکه مورد حمایت قرار گیرند و بهره‌وری خود را افزایش دهند.

در ادامه این آئین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق با اشاره به اینکه این نمایشگاه در فضایی بیش از ۷ هزار مترمربع با حضور ۸۵ شرکت فعالیت خود را آغاز کرده است.

امیرحسین سعید، ضمن قدردانی از همه مدیرانی که در شرایط سخت کرونا حامی و یاری‌رسان نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کرمان بودند، افزود: این مکان آینه اقتصاد استان کرمان است و اگر چراغ این نمایشگاه خاموش شود، قطعاً صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد استان وارد خواهد شد.

پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته از ۱۷ تا ۲۰مهرماه ۱۴۰۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق (کرمان) دایر است.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده