تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۳۲۳۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استفاده از منابع مالی صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی جهت رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان بوشهر

‌می‌متالز - معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بنگاه‌های تولیدی استان بوشهر جهت تامین منابع مالی می‌توانند از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی (PE) بهره‌مند شوند.

به گزارش می‌متالز، حسن بحرینی افزود: بنگاه‌هایی که دچار مسائلی نظیر زیان انباشته، بدهی‌های غیر جاری، مشکلات مدیریتی، تولید کمتر از ظرفیت، مشمولیت ماده ۱۴۱، نسبت مالکانه می‌باشند و تامین مالی آن‌ها از طریق روش‌های مرسوم تامین مالی در شبکه بانکی و یا بازار سرمایه میسر نیست می‌توانند از طریق صندوق‌های خصوصی (PE) دارای مجوز فعالیت اقدام به تامین مالی مورد نیاز خود نمایند.
وی با اشاره به اینکه امروزه یکی از مهمترین مشکلات بنگاه‌ها و کسب و کار‌های کشور مسئله تامین مالی است عنوان کرد: تقریبا تمام روش‌های تامین مالی در بازار پول و سرمایه، خاص بنگاه‌هایی است که دچار مسائلی نظیر زیان انباشته، بدهی‌های غیر جاری، مشکلات مدیریتی، تولید کمتر از ظرفیت، مشمولیت ماده ۱۴۱، نسبت مالکانه و ... نباشند؛ در همین خصوص جهت رفع مشکلات مالی این دسته از واحد‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت طی یک برنامه ریزی در سال ۱۴۰۰، اقدام به هماهنگی لازم با فرا بورس و صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی (PE) دارای مجوز فعالیت جهت توسعه استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و ابزار‌های نوین در تامین مالی بخش تولید نموده است.
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: این صندوق‌های سرمایه گذاری با جمع آوری منابع از سرمایه گذاران در طول یک دوره ۴ تا ۷ ساله اقدام به سرمایه گذاری در شرکت‌های خصوصی کوچک، متوسط و شرکت‌های دچار بحران می‌کنند آن‌ها را رشد، توسعه و ارتقا می‌دهند در نهایت با عرضه سهام آن‌ها به دیگر سرمایه گذاران و یا حتی در بورس، بازدهی قابل توجهی را برای مؤسسین و سرمایه گذاران خود رقم می‌زنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده