تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۴۵۹
کد خبر: ۲۳۲۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با اصلاح «دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری» از سوی بانک مرکزی

سقف کارت اعتباری مرابحه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

‌می‌متالز - بانک مرکزی سقف پرداختی در قالب کارت اعتباری مرابحه به مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری را از ۵۰میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

به گزارش می‌متالز، بانک مرکزی سقف پرداختی در قالب کارت اعتباری مرابحه به مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری را از ۵۰میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

آن‌طور که روابط عمومی بانک مرکزی گزارش داده، این افزایش، با توجه به لزوم انطباق مقررات ناظر بر کارت اعتباری مرابحه با شرایط و مقتضیات روز و با هدف تسهیل تأمین مالی خانوار‌ها و کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط از صورت گرفته است.

به این ترتیب بانک مرکزی دستورالعمل اصلاحی مربوط به این تصمیم را به بانک‌ها و موسسات مالی ابلاغ کرده است. بر مبنای این دستورالعمل مؤسسه اعتباری می‌تواند نسبت به تخصیص اعتبار تا سقف دو میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) اقدام کند و مجموع اعتبار قابل تخصیص از سوی مؤسسات اعتباری به هر مشتری در قالب کارت اعتباری، حداکثر دو میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) است.

همچنین مهلت بازپرداخت تسهیلات نسیه اقساطی به تشخیص مؤسسه اعتباری، حداقل ۱۲ ماه و حداکثر ۶۰ ماه پس از پایان دوره تنفس تعیین می‌شود. در دستورالعمل قبلی این مدت زمان حداکثر ۳۶ ماه بود.

منبع: اخبار اتاق ایران

عناوین برگزیده