تاریخ: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۲۳۲۶۰۶
سرویس خبر : انرژی

افزایش یک میلیون تومانی قیمت قیر رئیس سازمان بورس را به کمیسیون عمران کشاند

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک میلیون تومان به قیمت قیر در هر تن اضافه شده است، گفت: بورس سازوکار مناسبی برای قیمت‌گذاری و نظارت بر قیر ندارد، از این رو برای بررسی این موضوع رئیس سازمان بورس در جلسه فردا سه‌شنبه کمیسیون عمران حضور خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک میلیون تومان به قیمت قیر در هر تن اضافه شده است، گفت: بورس سازوکار مناسبی برای قیمت‌گذاری و نظارت بر قیر ندارد، از این رو برای بررسی این موضوع رئیس سازمان بورس در جلسه فردا سه‌شنبه کمیسیون عمران حضور خواهد یافت.

محمدرضا رضایی‌کوچی، با اشاره به عدم نظارت بر قیمت قیر در بازار گفت: قرار بود در سال جاری وزارت نفت ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تامین قیر پروژه‌های عمرانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد، اما در چند روز گذشته که مشخص شده قرار است این مبلغ به دستگاه‌های مربوطه تخصیص یابد ما شاهد هستیم که یک میلیون تومان به قیمت قیر در هرتن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه بورس ساز و کار مناسبی برای قیمت‌گذاری و نظارت بر قیر ندارد، بیان داشت: از این رو رئیس سازمان بورس در کمیسیون عمران حضور خواهد یافت. این نماینده مجلس با بیان اینکه باید ساز و کاری مدنظر قرار گیرد تا قیمت قیر در بورس متعادل شود، بیان داشت: اینکه بی مهابا هر کسی در بورس دلالی کرده و قیمت‌ها را بالا ببرد قابل قبول نیست، از این رو فردا رئیس سازمان بورس به کمیسیون خواهد آمد تا در ایجاد ثبات قیمت قیر همفکری صورت گرفته و اقدامات نظارتی لازم هرچه سریع‌تر در دستورکار قرار گیرد. بیشتر بخوانید: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: فرصت همکاری ایران با کشور‌های آسیایی بیش از گذشته است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده