به گزارش میمتالز، تولید منیزیم تقریباً در انحصار چین است و این ماده یکی از اجزای اصلی تولید آلیاژ آلومینیوم است. حدود ۸۷ درصد از منیزیم جهان از چین تامین میشود و بیشتر آن از شهر یولین در استان شانشی تولید میشود.
تولید منیزیم فوق العاده انرژی بر است. برای تولید یک تن فلز ۳۵ تا ۴۰ مگاوات ساعت انرژی لازم است. علاوه بر این، ذخیره فلز به ویژه دشوار است، زیرا پس از سه ماه اکسیداسیون اتفاق میافتد.
در اوایل اکتبر، کمیسیون توسعه و اصلاحات شهر یولین سند جدیدی را در زمینه دستیابی به اهداف کاهش شدت و مصرف انرژی تا سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. در این سند مقرر شده بود که صنایع یا بنگاههای اقتصادی پر مصرف باید از سپتامبر تا دسامبر تولید خود را کاهش داده یا متوقف کنند.
این محدودیتهای تولید به ویژه بر تولید منیزیم تأثیر گذاشته است، به طوری که ۳۵ تا ۵۰ کارخانه ذوب منیزیم تا پایان سال تعطیل شده اند. مقامات محلی به بقیه گفتند برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن اهداف مصرف انرژی، سطح تولید را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.
کمبود این فلز میتواند بر صنعت خودرو تأثیر منفی بگذارد.
آموس فلچر، کارشناس و تحلیلگر میگوید: “هیچ جایگزینی برای منیزیم در تولید ورق آلومینیوم و بیلت وجود ندارد. ” “۳۵ درصد از تقاضای پایین دست برای منیزیم ورق خودکار است – بنابراین اگر عرضه منیزیم متوقف شود، کل صنعت خودرو به طور بالقوه مجبور به توقف خواهد شد. ”
محدودیتهای تولید در افزایش قیمت منعکس شده است، منیزیم وارد شده در اروپا طی ماه گذشته ۷۵ درصد افزایش یافت و به رکورد بالای ۹۰۰۰ دلار در هر تن رسید. اروپا ۴۵ درصد از کل منیزیم تولید شده در چین را وارد میکند و خطر ایجاد تنگنایی را ایجاد میکند که تلفات گسترده تولید در صنعت خودروسازی اروپا را تهدید میکند.
منبع: صنعت کار