تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۴۷۸۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بر اساس گزارش IAI تولید جهانی آلومینیوم اولیه در نیمه اول امسال ۰.۵% کاهش یافت که به دلیل کاهش تولید برخی اسملترها در داخل و‌ خارج چین بوده است

می متالز - تولید الومینیوم جهانی در نیمه اول سال ۲۰۱۹، ۰.۵% کاهش یافت زیرا تولید به دلیل قطع موقتی در دو اسملتر Albras در برزیل و Becancour در کانادا، به مقدار بسیار زیادی کاهش یافت.
بر اساس گزارش IAI تولید جهانی آلومینیوم اولیه در نیمه اول امسال ۰.۵% کاهش یافت که به دلیل کاهش تولید برخی اسملترها در داخل و‌ خارج چین بوده است

به گزارش می متالز، تولید آلومینیوم جهانی در نیمه اول سال ۲۰۱۹، ۰.۵% کاهش یافت زیرا تولید به دلیل قطع موقتی در دو اسملتر Albras در برزیل و Becancour  در کانادا، به مقدار بسیار زیادی کاهش یافت.

روند نزولی بازار در چین عامل کلیدی دیگری است که باعث کاهش تولید آلومینیوم جهانی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ شد. در ماه ژوئن، میزان تولید چین ۳.۱ % کاهش پیدا کرد و در ۶ ماهه اول سال ۰.۴% کاهش یافت. تولید در جهان به غیر از چین در نیمه اول سال ۰.۶ % کاهش یافت.

Albras با ظرفیت سالانه ی ۴۵۰۰۰۰ تن در سال از ماه آوریل ۲۰۱۸ ، ۵۰ % از ظرفیت خود را به علت عرضه محدود آلومینا در پالایشگاه آلومینای آلونورت، بهره برداری کرده است.

در Becancour  تولید در سه ماهه دوم ۲۰۱۹ برابر ۶۵۰۰۰ تن بود. در ۲۰۱۸، تولید در این کارخانه از ۴۳۸۰۰۰ تن در سال ۲۰۱۷ به ۱۳۶۰۰۰ تن کاهش یافت.

اسملتر Mostar در بوسنی نیز به دلیل ورشکستگی بسته شد. کارخانه های La Coruna و Aviles شرکت آلکوا در صورتی که فروش خود را تا پایان این ماه کامل نکنند، تعطیل خواهند شد. این دو کارخانه جمعا ظرفیت ۱۸۰۰۰۰ تن در سال را دارند.

با همه ی این اتفاقات صادرات محصولات آلومینیوم چین تاثیر چندانی نگرفت و در ۵ ماهه اول امسال به میزان ۲.۲ میلیون تن بود.

عناوین برگزیده