تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۳۲۹۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۶ اطلاعیه درباره نماد‌های بورسی

‌می‌متالز - طی چند روز گذشته شرکت‌های بورسی و فرابورسی به منظور رعایت اصل شفافیت، اطلاعیه‌های متعددی در سامانه کدال منتشر کردند.

به گزارش می‌متالز، در روز‌های گذشته شرکت‌های بورسی و فرابورسی به منظور رعایت اصل شفافیت اطلاعیه‌های متعددی تحت عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» در سامانه کدال منتشر کردند. این اطلاعیه‌ها که به دو گروه (الف و ب) از جهت میزان اهمیت دسته بندی می‌شوند، برای سهامداران بسیار حائزاهمیت‌اند چرا که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهند. در ادامه به تشریح چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته ایم.

«شپاسار»: شرکت نفت پاسارگاد نتیجه نهایی دعوی له شرکت با اداره امور مالیاتی در پرونده ارزش افزوده سنواتی شرکت فرعی هرمز پاسارگاد را در سامانه کدال منتشر کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که شرکت فرعی هرمز پاسارگاد با توجه به صادرات کالا بر روی عرشه کشتی (خارج از مرز جمهوری اسلامی ایران) خود را معاف از پرداخت ارزش افزوده قلمداد کرده، اما امورمالیاتی به دلیل به نام نبودن پروانه سبز گمرکی، معافیت مالیاتی را لحاظ نکرده است؛ بنابراین شرکت پس از طی مراحل دادرسی مالیاتی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده است که در نهایت موجب رد خواسته شرکت در دیوان شد. ضمنا از بابت بدهی مزبور در سال‌های گذشته ذخیره در دفاتر شناسایی شده است. مضافا شرکت ادامه پیگیری خود را از طریق کمیسیون موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم دنبال می‌کند.

«دتولید»: شرکت داروسازی تولید دارو اعلام کرد که تعداد ۲۰ قلم از محصولات این شرکت بالاتر از ۱۰درصد افزایش نرخ داشته است که این محصولات در سال قبل معادل ۲۵درصد فروش کل شرکت را تشکیل می‌دهند. مبلغ فروش محصولات در سال مالی قبل ۲/ ۸۲‌میلیارد تومان بوده است.

«کبافق»: شرکت معادن بافق در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که موجودی شمش روی انبار گنو (بندرعباس) که توسط سازمان تعزیرات حکومتی توقیف شده بود طی حکم صادره توسط دادگاه تجدیدنظر سازمان تعزیرات حکومتی بندر عباس رفع توقیف شد.

«قجام»: شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام از فروش تعداد ۷۰۰هزار سهم شرکت قند بیستون خبر داد. نسبت این میزان سهام به کل دارایی‌های شرکت در سال مالی قبل ۷۵/ ۱‌درصد و نسبت به کل درآمد فروش در سال مالی قبل ۹۹/ ۱۰‌درصد بوده است.

«آسیا»: بیمه آسیا اعلام کرد که از شرکت در مزایده فروش ملک ولنجک که در تاریخ ۲۶/ ۰۷/ ۱۴۰۰ برگزار شده بود به دلیل عدم‌شرکت خریداران در مزایده نتیجه‌ای حاصل نشد.

«ونیکی»: شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران از برگزاری مزایده با موضوع واگذاری سهام شرکت پارس متال (سهامی عام) به تعداد ۹۴۱هزار و ۹۵۸ عدد سهم به میزان ۷/ ۴درصد از سهام کل این شرکت خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که متقاضیان می‌توانند از تاریخ نشر آگهی و پس از دریافت برگه شرایط مزایده از امور مالی شرکت، قیمت پیشنهادی خود برای خرید سهام شرکت مذکور به صورت نقد یا نقد اقساط را در پاکت سربسته حداکثر تا ساعت ۱۵ مورخ ۱۱/ ۰۸/ ۱۴۰۰ به دفتر شرکت واقع در تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، نبش ورشو، پلاک ۱۱ تحویل امور مالی داده و رسید دریافت کنند. لازم به ذکر است برگه شرایط مزایده جزو لاینفک این آگهی محسوب می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده