تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۳۸
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۲۳۳۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید آهن اسفنجی در چهارمحال و بختیاری رکورد زد

می متالز - مدیر عامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از تولید 63هزار و 45 تن آهن اسفنجی در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: این مجتمع صنعتی نخستین بار رکورد تولید یک ماهه را شکست.
تولید آهن اسفنجی در چهارمحال و بختیاری رکورد زد

به گزارش می متالز، محمود ارباب زاده رکورد قبلی تولید آهن اسفنجی این مجتمع در اسفندماه سال گذشته را 62 هزار و 200 تن اعلام کرد و افزود: آبانماه امسال تولید این مجتمع 845 تن بیشتر از سال گذشته بود.
وی افزود: رکورد کسب شده، مسیر این واحد را در دستیابی به اهداف سالانه خود هموارتر خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری همچنین از پیشرفت فیزیکی 71 درصدی فاز دوم توسعه فولادسازی این مجتمع خبر داد و افزود: اکنون عملیات نصب برخی از تجهیزات این فاز آغاز شده است و بیش از نیمی از تجهیزات این طرح از کشورهای اروپایی و چین در 6 ماهه دوم امسال وارد سایت می شود.
ارباب زاده تاکید کرد: واحد احیاء مستقیم این مجتمع صنعتی به عنوان نخستین طرح واحدهای هفتگانه استانی فولاد در آبانماه سال 95 به بهره برداری رسید.
شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری یکی از طرح های هفتگانه فولاد استانی است که در 35 کیلومتری شهرکرد با ظرفیت تولیدی سالانه 800 هزار تن وارد مدار تولید شد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد