تاریخ: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۳۳۰۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری و لابی فعالان در سنا و کنگره آمریکا

‌می‌متالز - طبق پیش بینی تحلیل گران، قیمت بیت کوین به دلیل مصوبه مربوط به افزایش نظارت‌های آمریکا و لابی فعالان در سنا و کنگره از ۱۰۰ هزار دلار هم خواهد گذشت.

به گزارش می‌متالز، مدت‌ها بود قانون‌گذاران آمریکایی در مورد ضرورت افزایش نظارت بر بازار رمزارز‌ها سخن می‌گفتند، ولی اعلام تصویب قانون امکان عرضه بیت کوین به خریداران در قالب قرارداد‌های آتی در بورس‌های کالا، شرایط را به‌سرعت تغییر داد و صعود قیمت‌ها را به دنبال داشت.


اثر فوری در بازار رمزارز‌ها


۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) قیمت هر بیت کوین بالغ بر ۴ درصد رشد کرد و به ۶۱.۴ هزار دلار و ارزش هر اتریوم هم به بیش از ۳.۸ هزار دلار رسید. انتشار این خبر که بیت کوین وارد بورس‌های کالایی می‌شود، باعث شد سرعت افزایش ارزش این رمزارز بیشتر از دیگر رمزارز‌ها شود. زیرا در قانون مصوب، فعلاً از ورود دیگر رمزارز‌ها به بازار کالایی در آمریکا خبری نیست.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود ارزش هر بیت کوین از مرز ۶۵ هزار دلار بگذرد و رکوردی تازه را ثبت کند. تاکنون بالاترین رقم ثبت‌شده برای بیت کوین در بازار جهانی رقم ۶۵ هزار دلار بوده، ولی تحلیلگران انتظار دارند این بار رکورد تازه‌ای رخ دهد و قیمت تا مرز ۱۰۰ هزار دلار برسد.

البته پیش‌بینی‌های قبلی از رسیدن به این سطح قیمت تا اوایل سال ۲۰۲۲ خبر می‌داد، ولی با توجه به‌سرعت گرفتن روند افزایش قیمت بیت کوین در این ماه و افزایش پذیرش در مبادلات تجاری جهانی به‌ویژه در مبادلات آنلاین و درنهایت حمایت قانون‌گذاران آمریکایی از این بازار، پیش‌بینی می‌شود زودتر، قیمت این رمز ارز به ۱۰۰ هزار دلار برسد.


لابی فعالان رمز ارز در سنا و کنگره آمریکا


وب‌سایت کوین دسک، قدرت بالای لابی فعالان صنعت رمزارز‌ها در سنا و کنگره آمریکا را عامل تصویب این قانون و رشد سریع قیمت بیت کوین می‌داند. سنا طرح‌های دیگری هم در دست بررسی دارد که در صورت تصویب شدن، می‌توان منتظر اوج‌گیری‌های تازه‌ای در بازار رمز ارز‌ها بود. تصویب این طرح در آمریکا، می‌تواند نقطه آغاز تحولات زیادی در بازار رمزارز‌ها باشد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده