تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۳۲۸۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رمزارز در چین

خروج سرویس استخراج BTC از چین

‌می‌متالز - طبق گزارش کمیسیون SEC، شرکت استخراج رمزارز BIT از کشور چین خارج خواهد شد. BTC.com فعالیت و تعاملات خود با بازار کشور چین را متوقف خواهد کرد. دلیل این اقدام، پیروی و مطابقت از قوانین داخلی کشور چین عنوان شده است.

به گزارش می‌متالز، این وبسایت از تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ به بعد دیگر کاربران جدید و حساب‌های بسته شده کاربران کشور چین را ثبت نام نخواهد کرد. اگرچه این اقدام بر وضعیت مالی این شرکت تاثیر منفی می‌گذارد، اما BIT معتقد است که رشد جهانی بیشتری در پیش رو قرار دارد.

شرکت BIT بر استخراج رمزارز، استخر‌های استخراج و دیتاسنتر‌ها معطوف است. به علاوه، این وبسایت سرویس‌های استخراج رمزارز‌هایی نظیر بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و لایت کوین را ارائه می‌دهد. اخیرا سایر شرکت‌هایی که در زمینه استخراج رمزارز فعالیت می‌کنند نیز از کشور چین خارج شده‌اند. در صدر این شرکت‌ها، استخر استخراج اتریوم اسپارک پول قرار دارد که در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال جاری از کشور چین خارج شد.

استخر اسپارک پول دومین استخر استخراج اتریوم جهان است. این شرکت به کاربران خود گفته است که دلیل این اقدام، پیروی از الزامات قانونی کشور چین است. علاوه بر این، در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱، استخر استخراج بیت کوین AntPool نیز دسترسی IP به کاربران چینی را متوقف کرده است. این شرکت نیز دلیل اقدام خود را پیروی از قوانین ذکر کرده است.

اخبار سرکوب عرصه رمزارز‌ها توسط دولت چین هم‌چنان ادامه دارد. در اواخر ماه جولای، بانک مرکزی چین مجددا بر برنامه‌های خود مبنی بر فشار به صنعت رمزارز تاکید کرده است. پس از بیانیه بانک مرکزی، دولت چین سایت‌های مهم مرتبط با رمزارز نظیر کوین مارکت کپ و CoinGecko را مسدود کرده است. اوایل ماه جاری، دولت چین استخراج رمزارز را به «فهرست منفی» خود افزود که طی آن، سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این صنعت در فهرست ممنوعه قرار گرفته است.

بسیاری از کسب‌وکار‌ها و افراد حاضر در عرصه رمزارز‌ها به دلیل پیروی از سرکوبی این عرصه توسط دولت چین، از این کشور خارج شده‌اند. BTC.com فقط یکی از نمونه‌های این موضوع است. هرچند، همزمان با این سرکوبی شاهد رشد شرکت‌ها و فارم‌های استخراج در نیویورک و تگزاس هستیم.

 

منبع: روزنامه اینترنتی فراز

عناوین برگزیده