به گزارش میمتالز، این روزها با هر کلیک محتوای آنلاین یا رسانه دیجیتال، در اشکال مختلفی از متن، فایلهای صوتی و تصویری گرفته تا گرفیک، انیمیشن و تصاویر در دسترس وجود دارد. محتوای دیجیتال معمولا به اطلاعات موجود برای بارگیری در اینترنت یا توزیع در رسانههای الکترونیکی گفته میشود. اما بسیاری از افراد در صنعت محتوا معتقدند که محتوای آنلاین هر چیزی است که قابل انتشار باشد. افزایش دسترسی به اینترنت منجر به انتشار انبوه محتوای دیجیتالی به صورت کتابهای الکترونیکی، پستهای مختلف در شبکههای اجتماعی و پیامرسانها شده است.
طبق برخی از گزارش ها، پیش بینی میشود که بازار مدیریت داراییهای دیجیتال بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۶ سالانه ۱۳ درصد و بازار محتوای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۱۷ درصد رشد خواهد داشت. همچنین بررسیها نشان میدهد بازارهای محتوای دیجیتال در سراسر جهان رشد بسیار سریعی را تجربه میکنند. رشد سالانه بازار محتوای دیجیتال در ژاپن و کره جنوبی به دلیل فراگیرتر شدن بازیهای موبایل، بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ درصد برآورد میشود. در چین به دلیل استفاده روزافزون از دستگاههای همراه و رشد کاربران اپلیکیشنهای تلفن همراه، رشد محتوای دیجیتال به شکل بیسابقهای افزایش یافتهاست.
یکی نیروهای محرک این رشد خیره کننده مدیریت دارایی دیجیتال است؛ به طوری که هر چقدر شرکتها برای تأمین تقاضای مصرف کننده در ایجاد محتوای بیشتر عجله به خرج میدهند، میزان داراییهای دیجیتالی نیز افزایش مییابد. تقریبا ۲۵ درصد از تصمیم گیرندگان حوزه بازاریابی به روز رسانی مطالب و ایجاد داراییهای جدید از محتوای موجود را از اولویتهای اصلی خود میدانند. مدیریت دارایی دیجیتال راه حلی برای ذخیره، سازماندهی و به اشتراک گذاری داراییهای دیجیتال در یک فضای مرکزی است.
مدیریت دارایی دیجیتال به ویژه برای شرکتهای سازمانی، به یک الزام تبدیل شده است؛ چرا که حجم بیشتر محتوا به فایلهای بیشتری نیز نیاز دارد؛ خواه این فایلها مجموعهای از تصاویر عکاسان و ضبطهای ویدئویی از آخرین رویداد دیجیتالی باشد یا اینکه طرح فایلهای جدید برای اپلیکیشنهای تلفن همراه باشد. به هر حال راه حل مدیریت دارایی دیجیتال برای سازماندهی فایلها بسیار مهم است.
محرک دیگر سیستمهای یکپارچه و کاربر پسند است؛ همانطور که سیستمهای مدیریت محتوای دیجیتال برای دسترسی بیشتر کاربران پیشرفت میکنند، سازمانها نیز برای مدیریت این داراییها به راه حلهای بصری قدرتمند با کاربرد آسان نیاز دارند. برای ایجاد این سیستمها و اطمینان از تکامل آنها برای پاسخگویی به چالشهای آینده، به توسعه دهندگان نرم افزار، طراحان تجربه کاربر و کارشناسان سیستم اطلاعات نیاز خواهد داشت.
همچنین تجزیه و تحلیل و بازگشت سرمایه، میتواند به عنوان یکی از محرکهای رشد بازار محتوای دیجیتال مطرح باشد. امروزه برای بسیاری از سازمانها محتوای دیجیتال چیزی بیشتر از اطلاعات است. این یک دارایی است که میتواند به طور مستقیم فروخته شود، فروش را بهبود بخشد، از بازاریابی و روابط عمومی سود ببرد و مدیریت ارتباط با مشتری را ارتقا دهد. برای اینکه سازمانها به این نکته پی ببرند که چگونه از محتوای خود حداکثر بازده را دریافت کنند، به تحلیل گران و دانشمندان داده احتیاج دارند تا بتوانند تاثیر محتوا را در حال حاضر ردیابی کرده و روند محتوا را در آینده پیش بینی کنند.
افزون بر این، سیستمهای مبتنی بر ابر نیز میتواند نقش بسزایی در رشد بازار محتوای دیجیتال داشته باشد؛ زیرا که با پراکندگی بیشتر کارمندان، نیاز آنها به دسترسی از راه دور به محتوای دیجیتال بیشتر خواهد شد و سیستمهای مدیریت محتوای مبتنی بر ابر باعث سهولت در به اشتراک گذاری و دسترسی به محتوا میشود و برای طراحی، مدیریت و محافظت از این سیستم عاملها به مهندسین نرم افزار، متخصصان فناوری اطلاعات کسب و کار و کارشناسان امنیت سایبری نیاز است.
نکته آخر نیز آنکه نباید از مدیریت هوش مصنوعی در رشد بازار محتوای دیجیتال غافل بود. با رشد سیستمهای مدیریت محتوا انتظار میرود سازمانهای بیشتری از سیستمهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای اتوماسیون فرآیند استفاده کنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم