تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۳۴۲۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی اشتغال ۶ هزار نفر در بخش صنعت استان اردبیل

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۶ هزار نفر در مجموع در بخش صنعت این استان امسال مشغول به کار شوند که تا کنون زمینه اشتغال سه هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، بیوک جهانی افزود: بر اساس آخرین پایش‌های صورت گرفته، در حال حاضر حدود ۳۰۰ واحد تولیدی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات بانکی در استان اردبیل وجود دارد که در دست پیگیری و اقدام است.
وی با اشاره به تاثیر احیای واحد‌های راکد در افزایش اشتغال صنعتی در استان اردبیل، بیان کرد: برای رونق دوباره واحد‌های تولیدی که تعطیل شده بودند، ۱۱۱ واحد قابل احیا در سال‌جاری شناسایی شد که از میان آن‌ها ۸۷ مورد در دستور کار قرار گرفت و از این بین ۳۵ مورد احیا شد.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: علاوه بر این‌ها برای ۳۵ واحد دیگر مصوبات لازم صادر شده و در دست پیگیری است که برخی از آن‌ها البته مشکلات دیگری هم دارند و به جد پیگیری می‌شود تا پایان سال‌جاری مابقی این واحد‌ها نیز راه‌اندازی شوند.
وی اضافه کرد: اگر این واحد‌ها راه‌اندازی شوند، برای ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد که البته بر اساس آخرین پایش‌ها تا کنون برای ۲۵۰ نفر این امر محقق شده است.
جهانی اظهار کرد: همچنین از ابتدای سال‌جاری ۱۱۵ طرح یا واحد صنعتی برای دریافت تسهیلاتی به میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون برای ۳۰ طرح مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: برنامه‌ها طبق روال پیش می‌رود و از جمله بحث ارائه تسهیلات بانکی با پیگیری جدی مسوولان ادامه دارد و هیچ طرح متقاضی واجد شرایطی در استان اردبیل تا کنون بدون دریافت تسهیلات نمانده است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به بررسی درخواست مالکان واحد‌های متقاضی تسهیلات در چارچوب ابلاغی از جمله بند الف تبصره ۱۸، ادامه داد: از محل طرح تام هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده و اعتبارات رونق تولید هم شناور است و تا جایی که استان کشش داشته باشد، امکان جذب وجود دارد.
وی بیان کرد: البته برخی محدودیت‌هایی در مورد اولویت‌بندی طرح‌ها وجود دارد، اما مشکلی از نظر منابع نیست و در کوتاه‌ترین زمان (حدود یک هفته) درخواست‌های واحد‌های تولیدی استان اردبیل برای دریافت تسهیلات بررسی می‌شود.
جهانی با اشاره به پیگیری مستمر مسوولان استان اردبیل در بحث رفع مشکل واحد‌های تولیدی یادآور شد: این استان از سال ۹۵ تا کنون در بحث رونق تولید جزو چند استان برتر کشور بوده است و امید می‌رود امسال نیز هدف‌های مورد نظر به طور کامل محقق شود.
وی همچنین در مورد واحد‌های احداثی جدید نیز گفت: در خصوص صدور پروانه‌های بهره‌برداری تا آخر سال ۱۵۰ مورد پیش‌بینی داشتیم که در هفت ماه گذشته از سال ۱۰۰ مورد محقق شد و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ تا ۳۰ درصد هم از برآورد‌ها بیشتر شود.
افزون بر یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در این استان وجود دارد که حدود ۷۳ درصد فعال هستند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده