تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۳۴۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی استان در امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در سیصد و چهاردهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در حدود ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۳۱۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی، سهم صنعت ۱۰۷ واحد به ارزش حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و سهم کشاورزی، ۲۰۷ واحد به ارزش حدود ۸۸۰ میلیارد ریال می‌باشد.

تشنه‌دل اضافه کرد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰، ۵۳۵ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پرونده ۲۲۱ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان ادامه داد: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال به ۵۲ واحد تولیدی بخش کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی، مالیاتی و زیربنایی ۷ واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان بررسی شد.

وی با اشاره به بازدید استاندار و اعضای کارگروه از سه واحد تولیدی استان گفت: در این نشست مشکلات واحد‌های بازدید شده نیز مورد بررسی قرار گرفت و در جهت رفع موانع پیش رو دستوراتی توسط استاندار و رئیس کارگروه صادر شد.

در این جلسه گزارشی از عملکرد بانک‌های استان در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی استان ارائه شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده