تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۳۴۶۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشدید بلاتکلیفی بلاک چین در ایران و تقاضای ۳۰۰۰ نفری برای مجوز فعالیت

‌می‌متالز - به گفته فعالان ایرانی بازار رمرزارزها، بلاتکلیفی در حوزه بلاک چین هنوز ادامه دارد و ۳۰۰۰ نفر درخواست مجوز فعالیت به وزارت صنعت ارائه کرده اند.

به گزارش می‌متالز، عباس آشتیانی مدیرعامل انجمن بلاک چین ایران گفت: بلاتکلیفی در حوزه بلاک چین و در زمینه تبادل و تعرفه‌ها ادامه دارد و فعالیت پلتفرم‌های خارجی مشخص نبود. برای دغدغه‌های قانون گذاری و اجرایی راهکار‌های علمی و پژوهشی در انجمن انجام شده است.

امید علوی نایب رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم گفت: تمام کسانی که مجوز استخراج گرفته و زیرساخت آماده کرده اند، وضعیت مشخصی ندارند. چرا که نمی‌توانند پروانه بهره برداری دریافت کنند. از طرف دیگر دادستانی تاکید کرد در این حوزه بدون مجوز امکان فعالیت وجود ندارد و از آنجا که به صورت غیر قانونی در حوزه استخراج رمز ارز فعالیت می‌شود باید در دامداری‌ها به دنبال ماینر‌های غیر مجاز بود.

وی ادامه داد: ۳۰۰۰ نفر به‌صورت رسمی درخواست مجوز فعالیت و دریافت پروانه را در سامانه معرفی شده از سوی وزارت صنعت ارائه کرده اند.

مسعود نیلی رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاک چین نیز گفت: وقتی برق به حوزه‌ای که مانیتور می‌شود ارایه شود در مواقع لزوم و پیک‌مصرف برق فارم‌های استخراج قطع می‌شود. از سوی دیگر وزارت اقتصاد از طریق مالیات ستانی می‌تواند درآمد کلانی را ایجاد کند، اما متأسفانه در این زمینه منفعل عمل می‌شود.

وی افزود: با عدم بهره گیری دولت از مشاوره با بخش خصوصی چالش‌هایی ایجاد شده است. راهکار‌های بخش خصوصی در این حوزه عملیاتی است، اما صرفا جلساتی برگزار شده که خروجی مشخصی نداشت. مجوز تولید و بهره برداری فقط به چند شرکت ارایه شده و سرمایه گذاران قادر به واردات دستگاه استخراج نیستند. در این زمینه ورود ماینر‌ها به صورت غیر رسمی مشاهده می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده