تاریخ: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۳۴۶۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش ۲.۱۶ میلیون تنی ورود سنگ آهن به بنادر چین

‌می‌متالز - بر اساس داده‌های به‌دست آمده توسط SMM، ۸۰ کشتی از ۲۵ تا ۳۱ اکتبر وارد بنادر اصلی داخلی شدند. برآورد می‌شود که محموله‌های وارد شده به ۱۱.۸۹ میلیون تن برسد که ۲.۱۶ میلیون تن نسبت به هفته قبل و ۲.۹ میلیون تن در سال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش می‌متالز، تخمین زده می‌شود محموله‌هایی که از بنادر استرالیا خارج شده‌اند، ۱.۹۳ میلیون تن در هفته افزایش یابد و به ۱۹.۵۸ میلیون تن برسد که ۲.۸۳ میلیون تن در سال افزایش یافته است. همچنین از بنادر برزیل ۰.۷۱ میلیون تن در هفته به ۳.۴۶ میلیون تن کاهش یافت که ۵.۰۴ میلیون تن در سال کاهش داشت. کل واردات سنگ آهن وارداتی نسبت به هفته قبل کاهش یافت، اما مجموع محموله‌ها از استرالیا و برزیل افزایش یافت.
در چین، بسیاری از کارخانه‌های فولادسازی تولید کوره‌های بلند خود را به دلیل هشدار‌های حفاظت از محیط زیست ناشی از شرایط بد هوا در هبی، هنان و شانشی، همراه با آب‌وهوای شدید در شمال چین به حالت تعلیق درآورده‌اند. بنابراین، خروجی آهن مایع بعید است که افزایش یابد. این در حالی است که موجودی سنگ آهن وارداتی بندری از مرز ۱۴۰ میلیون تن فراتر رفته است که قادر به حمایت از قیمت سنگ آهن از جبهه بنیادی نیست. به این ترتیب، قیمت سنگ آهن ضعیف باقی خواهد ماند.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران 

عناوین برگزیده